معرفی بین‌المللی خیلج فارس با صادرات صنایع دستی استان‌های جنوبی/ ثبت جهانی روستای بحیری در بوشهر  

معرفی بین‌المللی خیلج فارس با صادرات صنایع دستی استان‌های جنوبی/ ثبت جهانی روستای بحیری در بوشهر  

به گزارش خبرنگار مانا، مریم جلالی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی صنایع‌دستی و هفته صنایع‌دستی امروز برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار مانا مبنی بر اقدامات این معاونت در زمینه معرفی هر چه بیشتر فرهنگ، هویت و اصالت خلیج فارس از طریق تولیدات صنایع دستی ساحل‌نشینان جنوب کشور گفت: در حال حاضر استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان با دارا بودن صنایع دستی برجسته ویژه منطقه خلیج فارس از مهم ترین و بزرگترین تولیدکنندگان صنایع دستی کشور محسوب می‌شوند.

معاون صنایع دستی کشور ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از رسالت‌های مهم وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اثبات سیادت تاریخی ایران بر خلیج فارس است، لذا در نظر داریم از طریق صنایع دستی استان‌های ساحل‌نشین خلیج فارس و توسعه صادرات بتوانیم هر چه بیشتر به معرفی فرهنگ ایرانی در منطقه خلیج فارس در سطح بین‌المللی بپردازیم.

معاون صنایع‌دستی کشور با اشاره به برنامه هفتم توسعه یادآور شد: با تلاش مهندس ضرغامی، موضوع صنایع‌دستی در برنامه هفتم جایگاه ویژه‌ای پیدا کرد و به آن توجه ویژه‌ای شده و در برنامه هفتم توسعه، فصل مجزا پیدا کردیم و خوشبختانه نظر مساعد مقام معظم رهبری نیز در این باره بسیار خرسندانه است.

وی گفت: صنایع‌دستی امری فرابخشی است و همه دستگاه‌ها باید به آن توجه داشته باشند و تمامی کنشگران درون وزارتخانه و بیرون از وزارتخانه در حقیقت همگرا در حال فعالیت برای رونق و توسعه صنایع‌دستی هستند تا یک افق درخشان برای این حوزه تدوین شود. از مدیریت هزینه به مدیریت سرمایه عزیمت کردیم. عدد صنایع‌دستی روز به روز در حال بزرگ شدن است و خوشحالم که صنایع‌دستی این نقش‌آفرینی را در کارآمدی نظام اقتصادی انجام می‌دهد.

معاون صنایع‌دستی در ادامه این نشست و در پاسخ به سوالی درباره چهار پرونده نامزد ایران برای ثبت جهانی گفت: شهرهای کاشان، دزفول و رشت و روستای بحیری بوشهر مورد بازدید ارزیابان شورای جهانی قرار گرفتند.

وی افزود: در حوزه صنایع‌دستی دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری هستیم که مور توجه شورای جهانی صنایع‌دستی نیز قرار گرفته است. پرونده‌های این دوره برای ثبت جهانی از شهر کاشان آغاز شد با بازدید از رشت ادامه یافت، بعد از آن از دزفول بازدید شد و در نهایت نیز از روستای بحیری در بوشهر بازدید شد و منتظر اعلام نتایج از سوی شورای جهانی صنایع‌دستی هستیم.

جلالی، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف با هدف تقویت اقتصاد و ترویج فرهنگ مصرف صنایع دستی را از دیگر برنامه‌های این هفته دانست و افزود: افتتاح ۹۰ طرح با ظرفیت اشتغال‌زایی ۹۷۷ نفر و سرمایه گذاری ۲۳۳ میلیارد تومان از برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی در هفته صنایع دستی است.

وی خاطرنشان ساخت: در این هفته بازارچه صنایع دستی در محله هنر و صنایع دستی شیراز با ۵۰ کارگاه و اشتغال آفرینی مستقیم ۱۳۰ نفر افتتاح می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توقیف ۶۰ میلیارد ریال کالای خانگی قاچاق در خلیج فارس

چ خرداد ۱۷ , ۱۴۰۲
سردار لطفعلی پاکباز در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: مأموران پایگاه دریابانی ماهشهر حین گشت دریایی به یک فروند شناور تجاری که عازم یکی از بنادر جنوبی خوزستان بود مظنون شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.وی گفت: مأموران مرزبانی در بازرسی دقیق از شناور توقیف شده ۱۰۰ […]