لزوم آموزش و جذب افسران دریانورد در صنعت کشتیرانی جهان

لزوم آموزش و جذب افسران دریانورد در صنعت کشتیرانی جهان

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ مؤسسه Drewry اعلام کرد: بر‌اساس آخرین بررسی‌ها و پیش‌بینی ها‌ی سالانه تحلیلگران این مؤسسه، کمبود شدید افسران کشتی در صنعت کشتیرانی جهان به بدترین شرایط خود رسیده و متأسفانه به جای افزایش، نشانه‌های کاهش افسران بیشتر از افزایش می‌باشد.

بر‌اساس این گزارش پیش‌بینی می‌شود کمبود افسران کشتی از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۸ میلادی ادامه داشته باشد که تمام این پیش‌بینی‌ها بر‌اساس تعداد کشتی ارزیابی شده است؛ مگر اینکه  آموزش و جذب  دریانوردان د‌ر اولویت مؤسسات آموزشی دریانوردی قرار گیرد.

در ادامه این گزارش آمده است: همه گیری کرونا در آموزش خدمه تأثیر قابل توجهی گذاشت و جذابیت حرفه دریانوردی را پایین آورد، به همین جهت لازم است آموزش دریایی توسط ارگان‌های ذی‌ربط تسریع شود.

از سوی دیگر جنگ در اوکراین چالش‌های پیشِ‌روی شرکت‌های آموزش‌دهنده و تأمین دریانوردان را تشدید کرد و بسیاری از خدمه با تجربۀ اوکراینی حرفه دریانوردی را ترک کرده و به ارتش پیوستند.

با توجه به اینکه پایان جنگ روسیه-اوکراین قابل پیش‌بینی نیست این کار پیش‌بینی در زمینۀ افزایش یا کاهش تعداد دریانوردان در روسیه و اوکراین را سخت‌تر می‌کند.

لزوم آموزش و جذب افسران دریانورد در صنعت کشتیرانی جهان
«Rhett Harris» رئیس بخش تحقیقات Drewry در این زمینه گفت: علاوه بر موضوعاتی که در بالا اشاره شد برخی از شرکت‌های کشتیرانی تمرکز خود را نسبت به رفاه دریانوردان به عنوان یک عامل کلیدی از دست داده و دستمزد‌های افسران را  بالا نمی‌برند.

از سوی دیگر ایجاد کانال‌های ارتباطی دریانوردان با خانواده‌ها و اختصاص امکانات، فراغت و آسایش داخل کشتی، حمایت از محیط کاری و همچنین حفظ دریانوردان را جدی نمی‌گیرند.

در این ارتباط باید گفت در بخش کشتی‌های کانتینری و فراساحلی شاهد افزایش دستمزد بوده‌ایم و پیش‌بینی می‌شود که دستمزد افسران در سایر کشتی‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد تا خلاء کمبود افسران در صنعت دریانوردی جبران شود.

لزوم آموزش و جذب افسران دریانورد در صنعت کشتیرانی جهان

            نمودار درصد تعداد افسران دریانورد در صنعت کشتیرانی از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۳ براساس تعداد مورد نیاز و وضعیت موجود فعلی

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش ۷۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر کنگان

ی خرداد ۲۱ , ۱۴۰۲
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عبدالمحمد نادری در بازدید سرپرست معاونت فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از پروژه توسعه موج شکن بندر کنگان اظهار کرد: پروژه توسعه موج شکن بندر کنگان ۸۷ درصد پیشرفت دارد و بر‌اساس برنامه زمان‌بندی تلاش می‌‎شود این پروژه به […]
افزایش ۷۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر کنگان