روسیه کشتی چند منظوره با انرژی هسته‌ای می‌سازد

روسیه کشتی چند منظوره با انرژی هسته‌ای می‌سازد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل ا ز maritime-executive؛ این کشتی چند منظوره با سوخت هسته‌ای به ناوگان هسته‌ای روسیه  خدمات رسانی خواهد کرد.

این کشتی چندی پیش به کارخانه کشتی سازی JSC Baltiysky Zavod روسیه سفارش داده شد و شرکت Rosatomflot بر ساخت این کشتی و بهره برداری از آن که قرار است تا سال ۲۰۲۹ میلادی ساخته شود، نظارت دارد.

روسیه در حال حاضر به منظور گسترش فعالیت‌های کشتیرانی در قطب شمال ناوگانی از یخ شکن‌ها و کشتی ها‌ی هسته‌ای دارد که این کشتی چندمنظوره قرار است با استفاده از انرژی هسته‌ای خدمات پشتیبانی را به ناوگان مستقر در قطب شمال ارائه کند.

در ادامه این گزارش آمده است ۵۰ درصد از هزینه ساخت کشتی را دولت روسیه تأمین می‌کند و نیمی دیگر توسط شرکت Rosatomflot تامین خواهد شد.

این کشتی علاوه بر اینکه آلودگی زیست محیطی ندارد می‌تواند تجهیزات قابل جابه‌جایی را از نیروگاه‌های هسته‌ای جابه‌جا کند.

«الکسی رحمانوف» مدیر نظارت بر ساخت کشتی Rosatomflot در زمینه ساخت این کشتی گفت: با ساخت این کشتی خدماتی تصمیم داریم فنّاوری هسته‌ای را وارد عرصه سوخت کشتی‌ها بکنیم و از عملکرد واحد‌های انرژی هسته‌ای شناور خودمان اطمینان حاصل کنیم.

وی در ادامه گفت: این کشتی  چند منظوره قادر خواهد بود زباله‌های رادیو اکتیو مایع تولید شده را ذخیره و تولید کند و سوخت هسته‌ای جدید تهیه کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش ۴ درصدی محصولات پرورش آبزیان در استان‌های ساحلی

س خرداد ۲۳ , ۱۴۰۲
علی عسگری در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به اجرایی شدن طرح‌های اقتصادی و تولیدی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اظهار داشت: طرح‌های مهم اقتصادی و تولیدی در هلدینگ‌های وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سراسر کشور در زمینه‌های مختلف در حال اجرا […]