فعالیت ۶۸  ایستگاه پایش زیست بوم‌های دریایی در کشور

فعالیت ۶۸  ایستگاه پایش زیست بوم‌های دریایی در کشور

 

علی سلاجقه در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه ایران از لحاظ تنوع زیستی جزء ۲۰ کشور برتر دنیا محسوب می‌شود، گفت: در این میان تنوع زیستی در بخش سواحل، جزایر و دریا‌های کشور نیز منحصربه فرد است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: وجود اکوسیستم‌های منحصر به فردی مانند آبسنگ‌های مرجانی، جنگل‌های حرا، سواحل صخره‌ای، سواحل جذر و مدی، انواع لاک پشت‌های دریایی، انواع پستانداران دریایی در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان و نیز وجود فوک به عنوان تنها پستاندار دریای خزر از مهمترین مشخصات تنوع گونه‌ای در دریا‌های کشور محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: با فعالیت‌ها و اقدامات معاونت محیط زیست دریایی در بخش حفاظت سواحل و دریا‌های کشور شاهد اتفاقات مثبت زیادی در این بخش هستیم و در آینده نیز اثرات مؤثر آن را بیش از پیش شاهد خواهیم بود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از افزایش تعداد ایستگاه‌های پایش زیست بوم‌های دریایی کشور به ۶۸ ایستگاه خبر داد و گفت: این اقدام نقش مهمی در حفاظت بیش از پیش از تنوع زیستی در سواحل و دریا‌های کشور ایفا می‌کند.

وی در ادامه گفته‌های خود به انجام مطالعات تعیین نیاز آبی و استقرار مدیریت زیست بومی در ۲۳ تالاب کشور اشاره کرد و بیان داشت: امیدواریم با برنامه ریزی‌های انجام شده به زودی شاهد احیای تالاب‌های کشور باشیم.

سلاجقه همچنین در خصوص دیگر اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست در راستای احیای تالاب‌های کشور به افزایش تعداد تالاب‌های رامسر به ۲۶ مورد اشاره کرد.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست کشور در ادامه گفته‌های خود در خصوص دریاچه ارومیه نیز گفت: اتمام پروژه انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه به طول ۳۴ کیلومتر مسیر تونی و نیز ۳۰۰ میلیون متر‌مکعب حقابه سالانه که با اجرای فاز دوم به ۶۰۰ میلیون متر‌مکعب می‌رسد از دیگر اقدامات موثر سازمان در زمینه احیای منابع آبی و محیط زیستی کشور محسوب می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ناوگروه ۸۶ باعث احیای قدرت دریایی ایران شده است/اضافه شدن زیردریایی فوق سنگین به نیروی دریایی ارتش / کشتیرانی تجاری ایران تحت امنیت کامل دریایی

چ خرداد ۳۱ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا، معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم روز جهانی دریانورد با اشاره به عملیات‌ موفقیت‌آمیز و مقتدرانه ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیمودن دور دنیا، با ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندر مُکران گفت: افتخاری کم نظیر و راهبردی در […]