شرط عبور کشتی‌های خارجی از تنگه هرمز

شرط عبور کشتی‌های خارجی از تنگه هرمز

به گزارش خبرنگار مانا سردارسرتیپ علیرضا تنگسیری درهشتمین یادواره سردار شهید سید جاسم نوری از شهدای مدافع حرم افزود: ایران در زمان طاغوت اجازه کنترل تنگه هرمز را نداشت، اما اکنون شناور‌های عبوری از این تنگه از جمله کشتی، ناو و هر قایق باید خود را به زبان فارسی معرفی کنند.

وی گفت: چنانچه کشتی‌ها وضعیت کامل خود را به زبان فارسی به ما اعلام نکنند اجازه عبور از تنگه هرمز داده نخواهد شد و آن را متوقف خواهیم کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دستگیری ملوانان آمریکایی در خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این ملوانان پس از دستگیری در جزیره فارسی نگهداری می‌شدند و یک هوایپما از ناو آمریکایی مستقر در منطقه برای آزادی آن‌ها به پرواز درآمد که با هشدار دلاورمردان نیروی دریایی سپاه مبنی بر اینکه اگر این هواپیما در جزیره فارسی به زمین بنشیند آن را هدف قرار می‌دهیم به ناچار مجبور به بازگشت شدند.

تنگسیری به موقعیت حساس  منطقه سوم نیروی دریایی امام حسین بندر ماهشهر اشاره کرد و گفت: منطقه سوم دریایی سپاه یکی از مناطق بسیار مهم نیروی دریایی سپاه است چرا‌که با سه کشور هم مرز و یک منطقه مهم و راهبردی است.
وی افزود: فرمانده باید بتواند به گونه‌ای عمل کند که با سه کشور همسایه وحدت جغرافیایی ایجاد کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما می‌توانیم به عنوان کشور‌های منطقه خلیج فارس، یک همگرایی و امنیت را در منطقه ایجاد کنیم و زیر سایه وحدت و همگرایی کشور‌های مسلمان منطقه بدون حضور کشور‌های بیگانه امنیت پایدار را فراهم کنیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مشکل بیمه صیادان آبادانی به صورت موقت برطرف شد

ش تیر ۳ , ۱۴۰۲
به گزارش خبرنگار مانا، بیژن ربیعی در نشست کارگروه تخصصی مشکلات صیادان آبادان، از برطرف شدن موقت مشکل بیمه تامین اجتماعی و تمدید دفترچه‌های صیادان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم با اجرای یک برنامه میان‌مدت با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشکلات صیادان را برای همیشه برطرف کنیم. وی […]