انتقاد دبیرکل IMO از آمریکا و اتحادیه اروپا به دلیل بی‌توجهی به کربن‌زدایی

انتقاد دبیرکل IMO از آمریکا و اتحادیه اروپا به دلیل بی‌توجهی به کربن‌زدایی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ رویترز به نقل از «کیتاک لیم» در این مراسم یاد‌آور شد: IMO متعهد است که میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌ای از کشتی‌ها را تا سال ۲۰۵۰ میلادی نسبت به سال ۲۰۰۸ به نصف برساند، اما متأسفانه برنامه‌های اتحادیه اروپا و آمریکا از برنامه‌های این سازمان عقب مانده است.  

وی افزود: اکنون زمان آن فرا رسیده است که برای دستیابی به کشتیرانی سبز و کاهش آلاینده‌های ناشی از تردد آن‌ها در سه مقطع  ۲۰۳۰ و ۲۰۴۰ و ۲۰۵۰ میلادی برنامه‌ریزی کنیم.  

وی با اشاره به اینکه سال ۲۰۲۳ میلادی سال مبارزه با تغییرات اقلیمی است؛ تاکید کرد: پیش‌نویس استراتژی کمیتۀ حفاظت از محیط زیست (MEPC) را امسال  به منظور کاهش گاز‌های گلخانه‌ای نهایی خواهیم کرد و در گردهمایی‌ها که با هدف تسریع کربن‌زدایی برگزار می‌شود خواستار آن هستیم که کشور‌ها نسبت به دستیابی به کربن صفر درصد اقدام قاطعانه انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه ۳ درصد از انتشار دی‌اکسید کربن جهان متعلق به صنعت کشتیرانی است، یاد‌آور شد: تمامی اعضای IMO  طی روز‌های آینده در جلسه مهم کمیته حفاظت از محیط زیست دریایی (MEPC) درباره راه‌های حفظ محیط زیست دریایی و تلاش کشور‌ها برای کربن زدایی بحث کرده و برنامه‌های خود را پیرامون استراتژی سازمان بین‌المللی دریانوردی اعلام خواهند کرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اجرای تعمیر ۵۸ بویه در آب‌های هرمزگان

س تیر ۶ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا، اسماعیل مکی‌زاده معاون دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان امروز اظهارداشت: عملیات تعمیر سالانه ۵۸ فروند بویه از مجموع بیش از ۱۵۰ علائم کمک ناوبری واقع در اقصی نقاط آب‌ها و جزایر این استان توسط شناور بویه گذار حجاز ۶۶ و شناورهای مولتی کت مراد ۱ و ۲ […]