برنامه ریزی برای عزیمت ۱ میلیون زائر اربعین به عراق از منطقه آزاد اروند

برنامه ریزی برای عزیمت ۱ میلیون زائر اربعین به عراق از منطقه آزاد اروند

سیدمجید میراحمدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مانا افزود: زیرساخت‌های لازم در منطقه آزاد اروند از جمله مسیر‌های دسترسی، امکانات رفاهی در کنار موکب‌های مردمی در  حال آماده سازی است تا زائران اربعین با شرایط بهتری به کربلای معلا عزیمت کنند.

وی گفت: عزیمت زائران خارجی به عراق در ایام اربعین، تنها از منطقه آزاد اروند امکان پذیر است بنابراین زائران کشور‌های پاکستان، آذربایجان، ترکیه، افغانستان و کشور‌های آسیای میانه از مرز زمینی شلمچه که در محدوده منطقه آزاد واقع شده است رهسپار عراق می‌شوند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین در ادامه با بیان اینکه ناوگان حمل‌ونقل برای جابه‌جایی زائران در حال آماده‌سازی است افزود: منطقه آزاد اروند تا پیش از حرکت کاروان‌های زائران، همه امکانات خود را بسیج خواهد کرد.

میراحمدی بهره‌گیری از امکانات بندری خرمشهر و آبادان برای خدمت‌رسانی به زائران را مورد تاکید قرار داد و افزود: در اربعین سال‌های گذشته سازمان بنادر و دریانوردی امکانات مناسبی برای زائران اربعین فراهم کردند و امسال انتظار می‌رود سازمان بنادر و دریانوردی با برنامه‌ریزی امکانات بهتر و بیشتری در اختیار ستاد اربعین قرار دهد.

اربعین پارسال حدود یک میلیون زائر ایرانی و خارجی از محدوده منطقه آزاد اروند راهی شهر‌های مقدس عراق شدند.

زائران اربعین پس از انتقال به شهر بندری بصره با وسایل حمل‌و‌نقل جاده‌ای و ریلی به کربلا عزیمت می‌کنند.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حمل‌و‌نقل کانتینری آمریکا تحت فشار امید‌های مبهم

س تیر ۶ , ۱۴۰۲
مانا: مطلب پیش رو به تحلیل شاخص‌های مختلف نرخ‌ها می‌پردازد. افزایش نرخ کرایه حمل بار در خط ساحلی غربی چین و شاخص جهانی کانتینر برای مسیر شانگهای-لس‌آنجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین، به مقایسه نرخ‌ها در طول زمان اشاره می‌شود.  در ادامه، تأثیر کاهش موجودی کالا‌ها و هماهنگی بهتر بین […]