مراکز اسقاط کشتی‌ها با هدف کاهش آلودگی دریایی ساماندهی شد

مراکز اسقاط کشتی‌ها با هدف کاهش آلودگی دریایی ساماندهی شد

مجتبی ذوالجودی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اهمیت کاهش آلودگی‌های دریاهای کشور اظهار داشت: یکی از مواردی که منجر به آلودگی محیط زیستی دریایی می شود به مسائل بازیافت شناورها مربوط می‌شود.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: به همین منظور تدوین و ابلاغ دستورالعمل محیط زیستی بازیافت شناورها به دستگاه‌های اجرایی توسط سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان گامی مهم در راستای کاهش آلودگی‌های دریایی به ویژه در آبهای خلیج فارس صورت گرفته است.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین ساماندهی سایت های تعمیراتی و کشتی‌سازی به ویژه جهت اسقاط شناورها با بررسی تجهیزات، امکانات و زیرساختهای موجود جهت رعایت الزامات زیست محیطی در خصوص بازیافت شناورهای صورت گرفته است.

به گفته ذوالجودی، شروع عملیات تعویض و نوسازی خط لوله انتقال نفت در منطقه خارگ با همکاری شرکت ملی نفت فلات قاره از دیگر اقدامات مهم سازمان حفاظت محیط زیست در راستای کاهش آلودگی های دریایی خلیج فارس محسوب می‌شود.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، به پیگیری برنامه منظم کاهش آلودگی‌ها و مصرف آب و انرژی مجتمع های پتروشیمی مناطق ساحلی ماهشهر در خوزستان و عسلویه در بوشهر اشاره کرد.

وی تصریح کرد: این پروژه با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی شامل تکمیل تصفیه خانه فاضلاب، بازچرخانی آب و کاهش مصرف آب و انرژی، بازیافت و استفاده مجدد پسماندهای صنعتی و دی اکسید کربن و … انجام گرفته است.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، پایش و مدیریت وضعیت آلودگی میکروبی آبهای ساحلی و شناگاه‌ها به ویژه آبهای ساحلی خزر را از دیگر اقدامات مهم در راستای کاهش آلودگی‌های دریایی کشور عنوان کرد.

به گفته وی، دریافت و پیگیری گزارشات مردمی در خصوص پایش ها و رخدادهای آلودگی محیط زیست دریایی از دیگر اقدامات مهم سازمان حفاظت محیط زیست در راستای کاهش آلودگی های دریایی محسوب می شود.

 

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خیز بلند چین برای تبدیل شدن به ابرقدرت کشتی‌سازی

ش تیر ۱۷ , ۱۴۰۲
به گزارش گروه بین‌الملل مانا و براساس گزارش اندیشکده « چاینا پاور»؛  تصاویر ماهواره‌ای تجاری اخیر نشان می‌دهد که تأسیسات کشتی‌سازی جزیره به سرعت در حال گسترش هستند. در یک دهه اخیر، این جزیره محل استقرار کشتی‌سازی «جیانگ نان» بوده که بسیاری از پیشرفته‌ترین کشتی‌های جنگی PLAN از جمله سومین […]