تخلیه و بارگیری هفت میلیون تُن کالا در بندر امام خمینی

تخلیه و بارگیری هفت میلیون تُن کالا در بندر امام خمینی

داوود چگنی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: کالا‌های اساسی (نهاده‌های دامی و غلات)، پلی اتیلن، کلینکر، زغال سنگ، سنگ آهن، چوب، محصولات کشاورزی، فولاد و بنزن و نفت کوره مهمترین کالایی بوده که در این مدت در این بندرگاه تخلیه و بارگیری شده است.

معاون امور بندر و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در ادامه با بیان اینکه عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این بندر طبق برنامه در حال انجام است افزود: هم‌اکنون عملیات تخلیه و بارگیری همزمان ۱۶ فروند کشتی با تناژ ۸۱۵ هزار تُن انواع کالا در حال انجام است که از این میزان ۴۹۸ هزار تُن آن کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور است.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از تجار، صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی دعوت کرد با استفاده ظرفیت‌های این بندر نسبت به تخلیه و بارگیری کشتی‌ها اقدام کنند تا ضمن برخورداری از مزایای تسریع در عملیات تخلیه کشتی‌ها، زمینه دسترسی سریع به بازار‌های مصرف در داخل کشور نیز فراهم شود. بندر امام خمینی دومین بندر پرترافیک کشور پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

این بندر در ۱۲۰ کیلومتری جنوب اهواز و در سواحل خورموسی در محدوده آب‌های شمال غرب خلیج فارس واقع شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

احداث "آکواریوم ساحلی بندرعباس" با سرمایه گذاری بخش خصوصی

س تیر ۲۷ , ۱۴۰۲
محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه ساخت آکواریوم ساحلی بندرعباس به عنوان یکی از قابلیت‌های استان هرمزگان در جذب بیشتر گردشگران محسوب می شود، عملیاتی شدن این پروژه در دستور کار استانداری قرار گرفته است. مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان […]