آمادگی بندر خرمشهر برای عزیمت زائران اربعین به کربلا

به گزارش خبرنگار مانا، علی عسکری در دیدار با فرمانده پایگاه دریابانی خرمشهر افزود: زیرساخت‌های لازم برای عزیمت زائران اربعین از طریق آبراه اروندرود فراهم است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
وی گفت: شرکت‌های کشتیرانی فعال در بندر خرمشهر نیز آمادگی دارند در صورت موافقت دستگاه‌های اجرایی، ستاد اربعین و اشتیاق زائران اربعین برای عزیمت به کربلا از طریق اروندرود و انتقال آنان به بندر بصره، زائران را از مسیر دریایی به بندر بصره منتقل کنند.
در سال‌های گذشته شماری از زائران اربعین حسینی توسط کشتیبرانی والفجراز طریق اروندرود به کربلای معلا عزیمت کردند.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه گفت: حفظ امنیت شناور‌ها از مهمترین مسائل به حساب می‌آید که خوشبختانه با تلاش و تدبیر دریابانان این مهم رعایت می‌شود.
عسکری ضمن قدردانی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های ماموران دریابانی عنوان کرد: خوشبختانه تعامل و هماهنگی میان بندر خرمشهر و دریابانی  به بهترین شکل ممکن وجود دارد و این جلسات در راستای تقویت و توسعه این ارتباط برای اقدام و عمل به وظایف است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: حفظ امنیت شناور‌ها از مهمترین مسائل به حساب می‌آید که خوشبختانه با تعامل و هم افزایی این مهم رعایت می‌شود.

عسکری عنوان کرد: با همکاری، هماهنگی و تعامل میان بندر خرمشهر و هنگ مرزی، می‌توان به تردد شناور‌ها در اروندرود تسریع بخشید.

به گزارش مانا، حیات بنادر بصره، آبادان و خرمشهر وابسته به آبراه اروندرود است.
عدم لایروبی و وجود برخی مغروقه‌ها ازمهمترین چالش اروندرود برای انجام کشتیرانی ایمن است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برنامه‌های پنج ساله هوشمندسازی بنادر جهان

د مرداد ۲ , ۱۴۰۲
مانا- مؤسسه research port 360  به تازگی با همکاری انجمن جهانی بنادر نسبت به تنظیم گزارش پژوهشی جامع در ۱۰۰ صفحه  به منظور بررسی فعالیت‌های مربوط به بازار‌های  بنادر هوشمند بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۸ میلادی اقدام نموده است تا در دستورکار کلیه بنادر جهان قرار گیرد. براساس گزارش پژوهشی‌ای […]