پیشرفت ۷۷ درصدی ساخت مرتفع‌ترین برج کنترل ترافیک دریایی کشور

 معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اجرای عایق حرارتی و رطوبتی طبقه همکف و آغاز نصب آسانسور‌های مرتفع‌ترین برج کنترل ترافیک دریایی کشور در بندر امام خمینی گفت: در ادامه پیشرفت روند تکمیل ساخت برج کنترل دریایی، بخشی از برج موجود تحویل شد.  

صدراله بهرامی افزود:  اجرای فاز یک تأسیسات طبقه همکف شامل؛ شاتکریت دیوارها، بتن کف‌سازی، بتن‌ریزی سقف طبقات دید و منظر،  MRCC و VTS و همچنین آغاز اجرای زیرسازی نمای طبقات رأس برج ساختی از جمله مراحل تکمیل برج به شمار می‌آید که موجب پیشرفت بیش از ۷۷ درصدی این طرح شده است.  

وی در تشریح ضرورت ساخت این برج می‌گوید: به دلیل وسعت این مجتمع بندری و برخورداری از ۳۸ پست اسکله به طول ۷ کیلومتر و همچنین حساسیت کنترل ترافیک دریایی در این مجتمع بزرگ بندری نیاز به برج کنترل بلندتر و بزرگتر ضروری بود.

بهرامی ادامه داد: ساخت برج شماره ٢ کنترل عملیات دریایی مجتمع بندری امام خمینی با مساحت یکهزار و ٨۵٨ مترمربع، با اعتباری بیش از یکهزار و ۱۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبار‌های سازمان بنادر و دریانوردی در حال اجرا است.  

وی افزایش ایمنی، ارتقاء سامانه کنترل ترافیک شناور‌ها (VTS) و ساماندهی مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC)  و تأمین زیرساخت مورد نیاز جهت نصب تجهیزات مدرن رادیویی را از مزایای بهره‌گیری از این برج برشمرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عرضه سوخت ناخالص به ۶۰۰ کشتی ۵ میلیارد دلار ضرر زد

د مرداد ۲ , ۱۴۰۲
اختصاصی مانا- به گزارش سایت maritime-executive؛ بر‌اساس تجزیه و تحلیل یک مؤسسه استارت‌آپی با عنوان FuelTrust که در هیوستون و تگزاس آمریکا به آنالیز سوخت دریایی پرداخته‌اند مشخص شد بازار سوخت دریایی ید طولایی در ارائه سوخت ناخالص دارد و برخلاف تلاش‌هایی که صورت گرفته فعالیت‌های غیر‌اخلاقی، تقلبی و مغایر […]