تخلیه و بارگیری ۱۳ میلیون و ۳۷۹ تن کالا در بندر امام خمینی

به گزارش مانا، داود چگنی اظهار داشت: مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی طی چهار ماهه نخست سال جاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به بیش از ۱۳ میلیون و ۳۷۹ تن رسید.

وی در ادامه افزود: تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر هفت میلیون و ۷۷۸ تن بوده است.

وی با بیان اینکه تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی در بازه زمانی یاد شده به بیش از پنج میلیون و ۶۰۱ تن رسیده است ادامه داد: همچنین بارگیری کالا‌های غیرنفتی در این مجتمع بزرگ بندری به دو میلیون و ۶۷۰ هزار تن رسیده است که رشد ۱۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه گذشته نشان می‌دهد.

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان یادآور شد: رویه گمرکی کابوتاژ از ۵۷ هزار و ۲۵۴ تن در سال گذشته به ۱۲۸ هزار و ۸۲۰ تن در سال جاری رسیده که حاکی از رشد ۱۲۵ درصدی است.

چگنی خاطرنشان‌کرد: عملکرد صادراتی بندر امام خمینی (ره) از دو میلیون و ۳۴۹ تن در سال ۱۴۰۱ به دو میلیون و ۷۴۰ هزار تن در سال جاری رسیده که نشان دهنده رشد ۱۷ درصدی است.

وی اضافه‌کرد: تخلیه و بارگیری کالا‌های گروه مواد معدنی و شیمیایی از یک میلیون و ٧٢٨ تن در سال ۱۴۰۱ به دو میلیون و ۳۲۸ تن در سال ۱۴۰۲ رسیده است که رشد ۳۵ درصدی در این زمینه را نشان می‌دهد.

چگنی یادآورشد: همچنین رویه‌های گمرکی صادرات، کابوتاژ و واردات در این گروه کالایی نیز به ترتیب ۴۲ درصد، ۲۷ درصد و ۱۳ درصد رشد داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، بیش از ۷۰ درصد واردات کالا‌های اساسی کشور از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) انجام می‌شود. همچنین ۹۰ درصد واردات برخی اقلام اساسی از طریق این بندر انجام می‌شود که در تأمین امنیت غذایی کشور تأثیر مستقیمی دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء صنعت دریایی را دگرگون می‌کنند

س مرداد ۳ , ۱۴۰۲
  به گزارش گروه بین‌الملل مانا، همزمان با تحول در ساخت کشتی‌های هوشمند، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء کاری خواهند کرد که کمتر از فعالیت کشتی‌های حال حاضر نخواهد بود.  براساس پیش‌بینی تحلیلگران و کارشناسان، در سال ۲۰۲۳ یک جهان مجازی موازی با جهان واقعی حمل و نقلی در راه […]