اجرایی شدن فاز اول طرح توسعه بندر گناوه با ۱۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار

اجرایی شدن فاز اول طرح توسعه بندر گناوه با ۱۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب در بازدید میدانی از طرح توسعه بندر گناوه اظهار کرد: با ساز و کار تعریف شده فرآیند اجرایی طرح توسعه بندر گناوه شتاب می‌گیرد.

وی طرح توسعه بندر گناوه را از اولویت‌های مهم و راهبردی بنادر و دریانوردی استان بوشهر دانست و خاطرنشان کرد: این طرح اکنون با حدود ۵ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله احداث موج شکن جنوبی قرار دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به اهمیت طرح توسعه بندر گناوه مقرر شد هر دو هفته یک بار با حضور کلیه ارکان اصلی اجرایی پروژه، بازدید میدانی از این طرح انجام و گزارش روند عملیاتی آن نیز به صورت مستمر اعلام شود.

وی تصریح کرد: به فراخور اهمیت طرح یاد شده انتظار است دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط نیز نهایت همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد بهره‌برداری از طرح توسعه بندر گناوه در موعد مقرر باشیم.

شکیبی نسب افزود: طرح توسعه بندر گناوه در فاز اول با اعتبار کل ۱۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود که این حجم از اعتبار نشان از توجه سازمان بنادر و دریانوردی به بنادر تجاری و کمک به افزایش فرصت‌های شغلی و بهبود وضعیت معیشت ساحل‌نشینان است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: طرح توسعه بندر گناوه در سه فاز پیش‌بینی شده که بر اساس برنامه زمانبندی فاز نخست در مدت ۳۶ ماه به سرانجام می‌رسد.

شکیبی نسب افزود: گناوه به عنوان دومین بندر تجاری استان بوشهر با اتمام طرح توسعه جامع، از ظرفیت قابل توجهی برای نقش‌آفرینی در عرصه تجارت بین‌المللی برخوردار خواهد شد.

وی طرح توسعه بندر گناوه را شامل احداث موج شکن، دایک حفاظتی، دیوار پیرامونی، عملیات لایروبی حوضچه تا عمق منفی ۵  متر دانست و بیان کرد: در فاز نخست طرح توسعه بندر گناوه، احداث موج شکن شمالی و جنوبی به طول مجموعاً دو هزار و ۳۸۸ متر، دایک حفاظتی به طول یک‌هزار و ۱۲۰ متر و دیواره پیرامونی به طول یک‌هزار و ۷۰۰ متر و حجم لایروبی آن نیز ۹۸۰ هزار مترمکعب برآورد شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش ۶۲ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر

د مرداد ۹ , ۱۴۰۲
به گزارش خبرنگار مانا، علی عسکری در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی افزود: در این مدت تخلیه و بارگیری در بندر خرمشهر یک میلیون و ۱۳۴ تُن بوده در حالی‌که در مدت مشابه سال گذشته، ۶۹۸ هزار تُن بود. وی اظهار داشت: از مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالا در […]