ساخت و تحویل ۲ فروند شناور کنترل و بازرسی از کشتی‌های نفتی به بنادر بوشهر

به گزارش مانا، احمد جعفری آرانی با اعلام این خبر، اظهار داشت: با توجه به اتمام ساخت دو فروند شناور کنترل و بازرسی کشتی‌های نفتی بنام پایش ۱ و ۲، انجام فرآیند تحویل شناور‌ها در مردادماه ۱۴۰۲ جهت بهره برداری در بنادر خارک و شهید طاهری استان بوشهر، مدنظر قرار گرفت.

استفاده از دانش بومی و ظرفیت شرکت‌های کشتی سازی داخلی

به گفته وی، به منظور ارتقاء توان عملیاتی شناور‌های خدماتی بنادر کشور با استفاده از دانش بومی و ظرفیت شرکت‌های کشتی سازی داخلی، طی قراردادی به مبلغ چهار میلیون و ۴۰۰ هزار یورو مراحل طراحی و ساخت دو فروند شناور کنترل و بازرسی از کشتی‌های نفتی به نام‌های پایش ۱ و ۲ انجام و پس از آزمون‌های حوضچه بندر و دریا (HAT) و (SAT) در ۳۰ تیرماه سال جاری جهت بهره برداری در بنادر خارک و شهید طاهری، تحویل اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر شد.

 مشخصات فنی ۲ فروند شناور پایش ۱ و ۲

سرپرست اداره کل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی در مورد مشخصات فنی این  دو فروند شناور، توضیح داد: این دو فروند شناور دارای قدرت موتور ۱۸۰۰ اسب بخار، طول ۱۸ متر، آبخور ۹۵.۰ متر، حداکثر سرعت ۲۵ گره دریایی، سرعت عملیاتی ۲۲ گره دریایی، ظرفیت ۱۱ نفر شامل سه خدمه و هشت مهمان و ماندگاری در دریا به مدت  دو روز هستند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ساخت و تحویل ۲ فروند شناور کنترل و بازرسی از کشتی‌های نفتی به بنادر بوشهر

ش شهریور ۴ , ۱۴۰۲
احمد جعفری آرانی با اعلام این خبر، اظهار داشت: با توجه به اتمام ساخت ۲ فروند شناور کنترل و بازرسی کشتی های نفتی بنام پایش ۱ و ۲، انجام فرآیند تحویل شناورها در مردادماه ۱۴۰۲ جهت بهره برداری در بنادر خارک و شهید طاهری استان بوشهر، مدنظر قرار گرفت. استفاده […]