راه اندازی پروژه مایع سازی LNG روسیه در قطب شمال تا پایان سال ۲۰۲۳

راه اندازی پروژه مایع سازی LNG روسیه در قطب شمال تا پایان سال ۲۰۲۳

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، سایت maritime-executive گزارش داد: بر این اساس سکوی شناور اول این پروژه هم‌اکنون به خلیج OB در قطب شمال رسیده و در حال راه‌اندازی است.   

چین در پروژه قطب شمال LNG 2 سرمایه گذاری کرده و حامی مالی این پروژه  به شمار می‌رود که با هدف مایع‌سازی گاز LNG اجرا می‌شود.

شرکت CNOOC چین ۱۰ درصد و شرکت CNPC چین ۱۰ درصد، TotalEnergies فرانسه و Mitsui ژاپن نیز هر کدام ۱۰ درصد از سهام را در اختیار دارند و ۶۰ درصد بقیه متعلق به روسیه است.  

این پروژه غول‌پیکر قرار بود توسط شرکت ها‌ی Technip و زیمنس اجرا شود، اما عقب‌نشینی آن‌ها به علت اعمال تحریم علیه روسیه شرکت‌های چینی را در این زمینه پیشتاز کرد.  

«ماکسیم میخالف» مدیر اجرایی شرکت نفت و گاز نواتک روسیه در این زمینه گفت: شناور دوم نیز در بندر مورمانسک با ۸۰ درصد پیشرفت نیز در دست ساخت می‌باشد و زیرساخت‌های ساحلی بندر اولترنی نیز برای استقرار این سازه در حال تکمیل نهایی است.  

در پایان این گزارش آمده است «آندری ژوپانین» عضو پارلمان اوکراین خواستار تحریم پروژه LNG 2 توسط کشور‌های غربی شده، اما اوکراین در این کار هنوز موفق نشده است.

وی معتقد است اتحادیه اروپا و آمریکا باید مانع اجرای این پروژه شوند.
راه اندازی پروژه مایع سازی LNG روسیه در قطب شمال تا پایان سال ۲۰۲۳

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

موکب گروه کشتیرانی فعالیت خود را در مرز شلمچه آغاز کرد

ش شهریور ۴ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا به نقل از روابط عمومی گروه کشتیرانی، موکب مسافران کشتی نجات از سوی روابط عمومی و پایگاه بسیج گروه کشتیرانی  با همت شرکت‌ فنّاوران دریاگستر جنوب اروند و همکاری شرکت‌های حمل و نقل کانتینری، حمل فله، خدمات نمایندگی هوپاددریا، کشتی سازی اروندان و خدمات دریایی و مهندسی […]