توسعه زیرساخت‌های بندری کشور از اولویت‌های دولت سیزدهم است

بذزپاش: توسعه زیرساخت‌های بندری کشور از اولویت‌های دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار مانا، مهرداد بذرپاش در جریان افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۶ پروژه بندری در بندر امام خمینی در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد حجم کالای اساسی مورد نیاز کشور از این بندر تخلیه و بارگیری می‌شود افزود: یکی از مشکلاتی که در بخش کالای اساسی در بندر امام خمینی وجود داشت سرعت حمل کالا به نقاط مختلف کشور بود که با بهره برداری از  انبار‌های مکانیزه، زمان تخلیه بار از کشتی‌ها به نصف کاهش یافت.

وزیر راه و شهرسازی اعتبار کل پروژه‌هایی که در بندر امام خمینی افتتاح و یا کلنگ‌زنی شد را حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال عنوان‌کرد و افزود: یکی از پروژه‌های مهم بندر امام خمینی، انبار غلات مکانیزه به ظرفیت سه میلیون تُن است که امیدوارم تا سال آینده این میزان به ۹ میلیون تُن برسد.

وی با اشاره به پروژه انبار‌های متصل به خطوط ریلی در بندر امام خمینی گفت: با اجرای این پروژه‌ها، همه ۳۸ هزار مترمربع انبار موجود در بندر امام به خطوط ریلی متصل شد.

بذرپاش گفت: یکی از مشکلات این بندر، ضایعات موجود از شناور‌ها بود که علاوه بر هزینه نگهداشت، مشکلات زیست محیطی به همراه داشت؛ که با افتتاح پروژه جدید در بندر امام خمینی بخش زیادی از این ضایعات به فرآورده‌های قابل استفاده تبدیل خواهد شد.

وی افزود: بندر امام خمینی همواره با کمبود گاز مواجه بود که با سرمایه گذاری بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و ۱۵ کیلومتر لوله کشی گاز، بخش زیادی از نیاز‌های بندر رفع می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بندر امام خمینی یکی از شاهراه‌های اصلی کریدوری کشور در هدف گذاری شمال به جنوب غرب کشور است و کالا‌های اساسی از این بندر به سایر نقاط کشور منتقل می‌شود.

وی گفت:همچنین طی ۲ ماه آینده بندر کاسپین نیز به بهره برداری خواهد رسید که از این طریق، خطوط ریلی از رشت به کاسپین (دریا به دریا) وصل می‌شود.

بذرپاش با بیان اینکه تکمیل زنجیره ریلی و جاده‌ای کشور در دستور کار است افزود: باید در چند استان سرمایه گذاری بیشتری انجام دهیم تا کالای اساسی به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان از بندر امام خمینی به سایر نقاط کشور حمل شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ما در کنار زیرساخت‌های بندری که روز به روز در حال توسعه است، آماده واگذاری بخش زیادی از بنادر هستیم و در کنار آن شبکه چند وجهی ریلی و جاده‌ای را تکمیل خواهیم کرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صدور هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان بوشهر

س شهریور ۷ , ۱۴۰۲
فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان بوشهر اظهار داشت: این وضعیت اواخر هفته جاری صادر شده است. وی وزش باد شدید، افزایش ارتفاع موج خلیج فارس را از مخاطرات هشدار دریایی سطح زرد دانست و بیان کرد: […]