دستگاه صرفه‌جویی در انرژی و رتبه‌بندی شدت کربن برای نصب در کشتی ساخته شد

دستگاه صرفه‌جویی در انرژی و رتبه‌بندی شدت کربن برای نصب در کشتی ساخته شد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از hellenicshippingnews؛ این دستگاه با نام BLUE CONNECT یک دستگاه صرفه‌جویی در انرژی است که تأثیر مثبتی بر عملکرد شاخص شدت کربن و تصفیه آب بالاست دارد.

بر این اساس کشتی‌هایی که به این دستگاه مجهز می‌شوند با اتصال به منبع تغذیه انرژی و خاموش کردن موتور‌های کمکی دیزلی در حین پهلوگیری ضمن صرفه جویی در مصرف انرژی، انتشار گاز‌های گلخانه‌ای مانند دی اکسید‌کربن در بنادر را به طور کلی حذف می‌کند.

«Dimitris Tsoulos» مدیر‌عامل شرکت ERMA سازنده این دستگاه گفت: هدف از ساخت این دستگاه علاوه بر صرفه‌جویی در  انرژی و تعیین  شاخص شدت کربن، تصفیه آب بالاست و حفاظت از اکوسیستم‌های دریایی است که مزایای زیست محیطی زیادی دارد.

بدین ترتیب این دستگاه به بهبود کیفیت هوا، کاهش سروصدا و ارتعاشات در بنادر کمک کرده و تأثیر جانوران آبزی در آب بالاست را به حداقل می‌رساند.

وی در ادامه افزود: این دستگاه برای نصب در کشتی‌ها از جمله کشتی‌های کانتینری، تانکر، مسافری و رو-رو مناسب است و به راحتی در کشتی نصب می‌شود.

وی افزود: مؤسسه DNV با تأیید این دستگاه از آن به عنوان دستگاه ذخیرۀ انرژی نام برده و آن را به عنوان دستگاه صرفه‌جویی در انرژی طبقه‌بندی کرده و تأثیر مثبت آن را برعملکرد شاخص شدت کربن تأیید کرده است.
دستگاه صرفه‌جویی در انرژی و رتبه‌بندی شدت کربن برای نصب در کشتی ساخته شد

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آب‌های شمال غرب خلیج فارس مواج و متلاطم است

ج شهریور ۱۰ , ۱۴۰۲
محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آب‌های شمال غرب خلیج فارس به علت وزش باد شدید، مواج و متلاطم است. وی گفت: از روز یکشنبه، آب‌های شمال غرب خلیج فارس با تغییرات جوی، به تدریج رو به آرامش خواهد […]