ثبت بیشترین میزان غرق شدگی دریای خزر در محدوده بابلسر

ثبت بیشترین میزان غرق شدگی دریای خزر در محدوده بابلسر

فضل الله کیقبادی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر‌اساس آخرین آمار ارائه شده از تعداد غرق شدگان در آب‌های دریای خزر از ابتدای امسال تا‌کنون، بیشترین میزان غرق شدگی‌ها در محدوده آب‌های شهرستان بابلسر ثبت شده است.

معاون ستاد ساماندهی سواحل استانداری مازندران، مهمترین دلیل ثبت این رکورد برای بابلسر را ورود بیشترین میزان گردشگران ورودی استان مازندران به این شهرستان عنوان کرد و گفت: از سوی دیگر گستردگی سواحل و امکان دسترسی به دریا در این شهرستان در مقایسه با شهرستان‌های ساحلی دیگر بیشتر است.

وی ادامه داد: همین امر باعث می‌شود تا گردشگرانی که برای شنا به طرح‌های ساماندهی دریا توجهی ندارند با ورود به نقاط خطر‌آفرین و سواحل غیر‌امن برای شنا، دچار حادثه شوند.

کیقبادی با تأکید بر اینکه تمام غرق شدگی‌ها خارج از طرح‌های ساماندهی دریا به وقوع پیوسته‌اند، اظهار داشت: امیدواریم با افزایش فرهنگ‌سازی و آگاهی، مردم از ورود به مناطق خطر‌آفرین جهت شنا جلوگیری کنند.

این مقام مسئول در استان مازندران با اشاره به اینکه آزاد سازی سواحل به دلیل امکان دسترسی به دریا منجر به افزایش چشمگیر نقاط خطرآفرین شنا شده است، گفت: بر‌اساس آخرین بررسی‌های انجام شده هم‌اکنون تعداد نقاط خطر‌آفرین در طول سواحل مازندران به ۵۴۰ نقطه افزایش یافته است.

کیقبادی در ادامه گفته‌های خود خاطرنشان ساخت: این در حالی است که تا دو سال پیش، تعداد نقاط خطر‌آفرین مازندران ۳۷۰ نقطه بود که سال گذشته به ۴۲۰ نقطه رسید و امسال با افزایش ۱۲۰ نقطه دیگر به ۵۴۰ نقطه افزایش یافته است.

معاون ستاد ساماندهی سواحل استانداری مازندران، تصریح کرد: آزادسازی سواحل و به دنبال آن افزایش نقاط خطرآفرین شنا برای گردشگران باعث شده تا نسبت به افزایش فرهنگ‌سازی جهت جلوگیری از شنای گردشگران در نقاط خطرآفرین و نیز افزایش خدمات امداد و نجات اقدامات قابل توجهی صورت گیرد.

وی با اشاره به فعالیت طرح‌های ساماندهی دریا در طول نوار ساحلی استان مازندران، عنوان کرد: با توجه به گستردگی نوار ساحلی در شهرستان بابلسر، طرح‌های ساماندهی دریا جهت شنا و انجام تفریحات دریایی در این شهرستان به گردشگران خدمات رسانی می‌کنند که متاسفانه تمام گردشگران از این امکان جهت شنای امن استفاده نمی‌کنند.

وی بر ضرورت توسعه کیفی و کمی هر چه بیشتر طرح‌های ساماندهی دریا در استان به ویژه شهرستان بابلسر در سال‌های آینده تاکید کرد و بیان داشت: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا گردشگران سفر امن‌تری را به نوار ساحلی کشور داشته باشند.

معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استان مازندران با اشاره به اینکه امیدواریم تا پایان فصل تابستان شاهد تداوم روند کاهشی غرق شدگی‌ها در آب‌های دریای خزر باشیم، خاطرنشان ساخت: اکثر غرق شدگی‌ها در بین ساعت هشت صبح تا هشت شب یعنی در زمان عدم حضور ناجیان غریق  و در مناطق ممنوعه شنا دچار حادثه شد‌اند.

وی با اشاره به استقرار ناجیان غریق در طول نوار ساحلی استان مازندران، تصریح کرد: این ناجیان از هشت صبح تا هشت شب در قالب چند شیفت به گردشگران خدمات رسانی می‌کنند.

کیقبادی در ادامه با اشاره به کاهش غرق شدگی‌ها در دریای خزر، گفت: با توجه به آخرین آمار ارائه شده مبنی بر تعداد غرق شدگان در دریای خزر، مقایسه آن با تعداد غرق شدگی‌ها در مدت مشابه سال گذشته حاکی از کاهش ۵۰ درصدی غرق شدگی در آب‌های مازندران است.

معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استانداری مازندران، ادامه داد: همچنین آمار غرق شدگان در مقایسه با دو سال قبل حاکی از کاهش ۸۰ درصدی غرق شدگان است.

وی تاکید کرد: کاهش غرق شدگی‌ها در حالی است که طی دو سال گذشته و پس از عبور از دوران کرونا شاهد افزایش ۲۰ برابری حضور گردشگران در مازندران هستیم.

این مقام مسئول در استان مازندران اذعان داشت: امیدواریم تا پایان فصل تابستان شاهد تداوم کاهش غرق شدگی‌ها و ثبت سفر‌های امن برای گردشگران ورودی به نوار ساحلی شمال کشور باشیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سیر نزولی شاخص ترکیبی کانتینر

ج شهریور ۱۰ , ۱۴۰۲
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از hellenicshippingnew؛ این شاخص ترکیبی در حال حاضر ۸۳ درصد از اوج افزایش شاخص در سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی کمتر است. در آن زمان این شاخص در حد ۱۰۳۷۷ دلار باقی مانده بود. همچنین این شاخص ۳۴ درصد کمتر از میانگین ۲۶۸۲ دلاری ده […]