ساخت بندر راهبردی جدید در فیلیپین توسط آمریکا

ساخت بندر راهبردی جدید در فیلیپین توسط آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، براساس گزارش‌های منتشرشده، ارتش آمریکا در حال مذاکره با فیلیپین برای توسعه یک بندر غیرنظامی جدید در جزایر باتانس، شمالی‌ترین بخش این کشور و در فاصله ۲۰۰ کیلومتری تایوان است. این بندر در لبه جنوبی کانال «باشی»، آبراه حیاتی برای کشتی‌های بین اقیانوس آرام غربی و دریای چین جنوبی، قرار خواهد گرفت.
«ماریلو کایکو» فرماندار استان جزایر باتانس اعلام کرد که فیلیپین نیز مایل به سرمایه‌گذاری ایالات متحده برای ساخت «بندر جایگزین» در این جزیره است، زیرا با این اقدام تخلیه محموله‌ها در طول فصل باران‌های موسمی تسهیل می‌شود. براساس برنامه‌ریزی‌ها این بندر در جزیره «باسکو» ساخته خواهد شد تا که اغلب به دلیل امواج بزرگ، دسترسی به تأسیسات بندری موجود مختل می‌شود. بنابراین، در ماه اکتبر در اینباره تصمیم گیری خواهد شد.
در سال گذشته، استفاده ارتش ایالات متحده از پایگاه‌های نظامی فیلیپین افزایش یافت. همچنین، اکنون هزاران سرباز آمریکایی به طور منظم در داخل و خارج فیلیپین برای شرکت در مانور‌های آموزشی مشترک حضور دارند.
دو مقام دیگر فیلیپین اعلام کردند که مقامات نظامی ایالات متحده از جزیره بازدید کردند تا در مورد ایجاد این بندر مذاکره کنند. یک مقام ارشد نظامی گفت که ارتش فیلیپین نیز علاقه‌مند به استقرار رادار در این منطقه، برای افزایش قابلیت‌های نظارتی است.
منبع: رویترز

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آمار ۲۰ ساله نجات یافتگان در حالِ غرق در دریای خزر

پ شهریور ۱۶ , ۱۴۰۲
روح الله سلگی، بیان داشت: در راستای سیاستی که استاندار مازندران برای ساماندهی دریا انجام داد سه مسئله مورد تاکید قرار گرفت. وی توسعه زساخت، توجه به مسائل فرهنگی ساحل و کاهش غریق در سواحل مازندارن را از جمله سه محوری برشمرد که دستاورد‌های ارزشمندی در این بخش‌ها حاصل شد. […]