ورود موج عظیم گردشگران به سواحل دریای خزر

ورود موج عظیم گردشگران به سواحل دریای خزر

فضل الله کیقبادی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با نزدیک شدن به پایان فصل تعطیلات تابستانی و از سوی دیگر همزمان شدن با تعطیلات رسمی، شاهد ورود موج عظیم گردشگران به سواحل دریای خزر هستیم.

معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استانداری مازندران، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود روند افزایشی ورود گردشگران به سواحل دریای خزر تا پایان تعطیلات تابستانی ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به آمادگی کامل استان جهت ارائه انواع خدمات تفریحی، پذیرایی و اقامتی به گردشگران، اذعان داشت: به همین منظور به طور مرتب جلسات ستاد ساماندهی سفر استان با حضور تمام کمیته‌های عضو تشکیل جلسه داده است.

معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استانداری مازندران ادامه داد: تابستان امسال در مقایسه با سال‌های گذشته شاهد افزایش بیشتر اقامت گردشگران به ویژه در شهرستان‌های ساحلی هستیم؛ در میان شهرستان‌های استان، بابلسر بیشترین میزان گردشگر را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول در استان مازندران ادامه داد: دستگاه‌های مختلف استان در قالب جلسات ستاد سفر استان مازندران به طور مرتب و دائمی در حال انجام اقدامات لازم برای استقبال و ارائه خدمات مناسب به گردشگران ورودی هستند.

کیقبادی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان‌های ساحلی استان، میزبان بیشترین حجم گردشگران خواهند بود، گفت: لذا جلسات ستاد سفر استان بر آمادگی شهرستان‌های ساحلی و ساماندهی سواحل استان متمرکز شده است؛ ساماندهی سواحل با مدیریت فرمانداری‌ها و نیز همکاری ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌های ساحلی انجام می‌شود.

معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استانداری مازندران در ادامه گفته‌های خود با اشاره به تقارن تعطیلات تابستانی با ایام سوگواری امامان شیعه گفت: در همین راستا در سواحل شهرستان‌های ساحلی استان، موکب راه اندازی شده است.

وی همچنین از استقرار ناجیان غریق در طول نوار ساحلی استان مازندران جهت ارائه خدمات امداد و نجات احتمالی به گردشگرانی که برای شنا وارد دریا می‌شوند، خبر داد و تصریح کرد: حضور ناجیان غریق نقش مهمی در کاهش چشمگیر غرق شدگی‌ها در تابستان امسال داشته است.

معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استانداری مازندران، بیان داشت: همچنین طرح‌های ساماندهی دریا نیز با مدیریت بخش خصوصی به گردشگرانی که قصد شنا در محیطی امن را داشته باشند در طول نوار ساحلی استان مازندران خدمات رسانی می‌کنند.

کیقبادی با تاکید بر ضرورت شنای گردشگران در طرح‌های ساماندهی دریا و عدم شنا در مناطق خطر آفرین گفت: آمار‌های غرق شدگی‌ها حاکی از این است که تمام غرق شدگی‌ها در نقاط خارج از طرح‌های ساماندهی صورت گرفته است.

این مقام مسئول در استان مازندران با اشاره به اینکه آزاد سازی سواحل به دلیل امکان دسترسی به دریا منجر به افزایش چشمگیر نقاط خطرآفرین شنا شده است، گفت: بر‌اساس آخرین بررسی‌های انجام شده هم اکنون تعداد نقاط خطر آفرین در طول سواحل مازندران به ۵۴۰ نقطه افزایش یافته است.

کیقبادی در ادامه گفته‌های خود خاطرنشان ساخت: این در حالی است که تا دو سال پیش، تعداد نقاط خطر آفرین مازندران ۳۷۰ نقطه بود که سال گذشته به ۴۲۰ نقطه رسید و امسال با افزایش ۱۲۰ نقطه دیگر به ۵۴۰ نقطه افزایش یافته است.

معاون ستاد ساماندهی سواحل استانداری مازندران، تصریح کرد: آزادسازی سواحل و به دنبال آن افزایش نقاط خطرآفرین شنا برای گردشگران باعث شده تا نسبت به افزایش فرهنگ‌سازی جهت جلوگیری از شنای گردشگران در نقاط خطرآفرین و نیز افزایش خدمات امداد و نجات اقدامات قابل توجهی صورت گیرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ایزوایکو به دنبال راه اندازی اسکراپ با رعایت الزامات زیست محیطی

ج شهریور ۱۷ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا، سلمان ضربی مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران روز سه شنبه ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۲ با حبیب مسیحی تازیانی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان  دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار مدیرکل محیط زیست استان ضمن ابراز رضایت از […]