صید میگو در نوار ساحلی خلیج فارس استان بوشهر ۲۹.۵ درصد کاهش یافت

صید میگو در نوار ساحلی خلیج فارس استان بوشهر ۲۹.۵ درصد کاهش یافت

سهراب قاسم‌زاده در گفتگویی با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به گذشت ۳۱ روز از  صید میگو در نوار ساحلی استان بوشهر اظهار کرد: در مدت ۳۱ روز گذشته ۸۵۰ تُن میگو در محدوده نوار ساحلی خلیج‌فارس استان بوشهر صید و در بازار عرضه شد.

مسئول اداره صید شیلات استان بوشهر با بیان اینکه در این عملیات بیش از ۹ هزار صیاد استان با قایق و لنج مشارکت دارند خاطرنشان کرد: ۲۴ مرکز تخلیه صید در استان بوشهر فعال است که میگو استحصال شده پس از تخلیه در بنادر صیادی وارد بازار می‌شود.

وی صدور مجوز صید میگو در خلیج‌فارس برای قایق‌ها ۲۴ ساعته و برای لنج ۴ روزه دانست و اضافه کرد: ۴۲۳ فروند لنج و ۲۳۰  فروند قایق با دریافت مجوز در صید میگو فعالیت دارند.

مسئول اداره صید شیلات استان بوشهر از کاهش صید میگو در استان خبر داد و تصریح کرد: میزان میگو صید شده در ۳۱ روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۲۹.۵ درصد کاهش یافته است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه سال قبل در مجموع یک‌هزار و ۳۵۰ تن میگو در نوار ساحلی استان بوشهر از دریا صید شد افزود: پیش‌بینی می‌شود با این روند تا پایان زمان صید میگو امسال در مجموع ۹۵۱ تُن میگو صید شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ایجاد خط مستقیم کانتینری از بندر چابهار به ناواشیوا

ش شهریور ۱۸ , ۱۴۰۲
شنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ گروه ترابران گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از راه‌اندازی خط مستقیم کانتینری از بندر شهید بهشتی چابهار به بندر ناواشیوای هند (بمبئی) خبر داد. به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، همراستا با توسعه سواحل مکران، گروه کشتیرانی […]