فنّاوری دیجیتال جدید برای جلوگیری از ایجاد حریق در کانتینر‌ها

فنّاوری دیجیتال جدید برای جلوگیری از ایجاد حریق در کانتینر‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از ترید ویندز؛ شورای جهانی کشتیرانی (WSC) اعلام کرد: در حال راه‌اندازی یک نرم‌افزار جدید دیجیتال به منظور شناسایی محموله‌های کانتینری است که ممکن است در طی مسیر حمل‌و‌نقل و یا در حال ذخیره شدن در بنادر منجر به آتش‌سوزی شود که ممکن است کالای خطرناک و سایر موادِ شیمیایی در داخل آن‌ها تعبیه شده باشد.

 در بیانیه این شورا آمده است: علی‌رغم تلاش‌هایی که تا‌کنون انجام شده متأسفانه محموله‌های خطرناک کانتینری در بین کانتینر‌های سالم به منظور حمل، جاسازی می‌شود که این کار منجر به مرگ خدمه کشتی‌ها و کارگران بنادر می‌شود.

در این ارتباط بررسی‌های مؤسسه تحلیلی حمل‌و‌نقل Allianz Safety که در سال ۲۰۲۳ میلادی انجام شده نشان می‌دهد در پنج سال گذشته ۶۴ مورد آتش‌سوزی در کشتی‌های کانتینری گزارش شده که همگی ناشی از وجود محموله‌های خطرناک در بین آنهاست.

شرکت بیمه TT Club نیز با بررسی‌های صورت گرفته ارزیابی کرده هر ۶۰ روز یکبارآتش سوزی جدی در کشتی‌های کانتینری رخ می‌دهد که این کار باعث نگرانی صاحبان محموله و بیمه‌گران بزرگ دریایی شده است.

در این راستا شورای جهانی کشتیرانی به منظور جلوگیری از تعدد آتـش سوزی‌ها در کشتی‌های کانتینری یک فرآیندی را از طریق ایجاد یک راه حل دیجیتالی به منظور غربالگری و بازرسی محموله به صورت آنلاین  به اجرا در‌می‌آورد.

این نرم افزار که برنامه “ایمنی محموله ” نامگذاری شده است یک راه حل دیجیتالی را پیشِ روی دست اندرکاران حمل‌و‌نقل و تخلیه و بارگیری کانتینر قرار می‌دهد تا آن‌ها از طریق داده‌های دریافتی در مبدأ نسبت به بازرسی کانتینر‌ها در حین بارگیری اقدام کرده و به پایگاه داده‌ها در مقصد ارسال کنند.  

به گفتۀ «جان باتلر» مدیر‌عامل شورای جهانی کشتیرانی (WSC)  ایمنی محموله‌های کانتینری و ایجاد یک محیط امن برای خدمه کشتی‌ها و کارکنان بندری یک رویکرد صنعتی مشترک برای مدیران و دست اندرکاران حمل‌و‌نقل دریایی در همه کشورهاست. بدون شک جانِ افرادی که در کشتی‌ها، بنادر و پایانه‌ها کار می‌کنند برای همه ما مسئولیت ایجاد می‌کند.  

به همین جهت به منظور ایجاد محیطِ امن برای حمل‌و‌نقل اقیانوسی کارآمد‌تر و قابل اطمینان‌تر دست به این کار زدیم تا با شناسایی و توقف بارگیری محموله‌های خطرناک در مبدأ که می‌توانند زنجیرۀ تأمین را به مخاطره  بیندازند، از بروز آتش سوزی جلوگیری به عمل آید.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بتاء عنوان شرکت نمونه بندری کشور در سال ۱۴۰۲ را از آن خود کرد

ی مهر ۹ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا به نقل از روابط عمومی شرکت بتاء؛ مراسم امسال با شعار “مارپل در ۵۰ سالگی، تعهد ما ادامه دارد” با حضور “مهرداد بذرپاش” وزیر راه و شهرسازی، “علی اکبر صفایی” مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، “مهدی قائم مقامی” مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه و “فواد جلیلیان” مدیرعامل شرکت […]
بتاء عنوان شرکت نمونه بندری کشور در سال ۱۴۰۲ را از آن خود کرد