طرح جامع جزیره هرمز با محوریت گردشگری تهیه می‌شود

طرح جامع جزیره هرمز با محوریت گردشگری تهیه می‌شود

محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه مهمترین رویکرد و محور توسعه جزیره هرمز گردشگری است، لذا تهیه طرح جامع این جزیره بر موضوع توریسم متمرکز خواهد بود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان از تهیه طرح جامع جزیره هرمز با مشارکت دفتر هماهنگی امور توسعه جزایر استانداری، شهردار و اعضای شورای شهر هرمز و مشاور تهیه طرح جامع شهر هرمز خبر داد.

وی در ادامه بیان داشت: با توجه به پتانسیل‌های موجود در جزیره هرمز امیدواریم بر‌اساس طرح جامع این جزیره از تمام ظرفیت‌ها برای رونق گردشگری استفاده شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های طبیعی و تاریخی جزیره هرمز گفت: تدوین و تهیه طرح جامع شهر هرمز مبنای شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و خدمات عمومی برای جوامع گردشگری و کسانی که هرمز را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند، خواهد بود.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، با اشاره به اینکه تدوین طرح جامع هرمز به دستور و تأکید استاندار انجام می‌شود، خاطرنشان ساخت: این طرح در راستای توسعه هدفمند و مؤثر برای کمک به زندگی در جزیره و تثبیت نقاط جمعیتی است.

محسنی با بیان اینکه درخواست تقاضای ایجاد زیر‌ساخت‌های گردشگری در این جزیره افزایش یافته، ادامه داد: در همین راستا باید یک سند و طرح جامعی برای رجوع در دست متولیان امر باشد.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، ایجاد زیرساخت‌ها موجب راه‌اندازی کسب و کار‌های جدید خواهد شد که در ارتقای کیفیت زندگی جوامع محلی تأثیرات مثبتی خواهد داشت.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

متانول روسیه با تحریم غرب به کشور‌های آسیایی راه یافت

د مهر ۱۰ , ۱۴۰۲
 اختصاصی مانا- هشتمین بسته تحریم‌های غرب این بار با نام پنجره اروپا، صادرات متانول روسیه را نشانه رفت. اما از آنجاییکه متانول یک محموله سنتی صادراتی در روسیه است پس از آنکه صادرات متانول از طریق بندر Hamina-Kotka فنلاند به اروپا متوقف شد صادرات متانول روسیه در سال ۲۰۲۳ میلادی […]