محموله سوخت قاچاق در آبراه اروندرود توقیف شد

محموله سوخت قاچاق قبل از خروج از کشور در آبراه اروندرود توقیف شد

سردار لطفعلی پاکباز در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: مأموران دریابانی آبادان در حین گشت‌زنی در اروندرود به یک چتری ۴۰ متری حاوی ۲۰ هزار لتیر گازوئیل قاچاق برخورد کردند.

وی گفت: این محموله قرار بود در یک فرصت مناسب و به دور از چشمان مأموران دریابانی از کشور خارج شود، ولی با هوشیاری مأموران دریابانی، قاچاقچیان سوخت نتوانستند به هدف خود برسند.

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان ارزش این محموله سوخت قاچاق را هفت میلیارد ریال بیان کرد و افزود: سوخت مکشوفه قاچاق پس از تنظیم صورتجلسه تحویل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران شد.

سردار پاکباز خاطرنشان کرد: قاچاقچیان سوخت علاوه بر ضربه به اشتغال و تولید داخلی باعث خروج سرمایه ملی و ایجاد مشاغل کاذب نظیر قاچاق می‌شوند که تبعات جبران‌ناپذیر اجتماعی به همراه دارد، از همین رو مرزبانان دریایی با عزم جدی با این پدیده برخورد خواهند کرد.

دو هفته پیش نیز مأموران منطقه سوم دریایی سپاه موفق شدند دو فروند شناور خارجی حمل ۱.۵ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق را در آب‌های شمال غرب خلیج فارس توقیف کنند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هشدار سطح زرد دریایی در مناطق ساحلی خوزستان

د مهر ۱۰ , ۱۴۰۲
  محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر‌اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی، وزش باد متوسط تا شدید و افزایش ارتفاع موج تا روز جمعه در آب‌های شمال غرب خلیج فارس و نواحی ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان مورد انتظار است. وی گفت: ارتفاع موج در آب‌های […]