خرید نفت روسیه توسط پاکستان با یو‌آن چین

خرید نفت روسیه توسط پاکستان با یو‌آن چین
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از رویترز؛ پس از ممنوعیت صادرات نفت روسیه به بازار اروپایی اولین محموله نفت خام توسط بخش خصوصی روسیه به مقصد پالایشگاه پاکستانی Cnergyico CNER.PSX وارد این کشور شد و دومین محموله نفتی محسوب می‌شود.

این محموله ۱۰۰ هزار متریک تُن نفت خام قرار است در پالایشگاه کراچی پاکستان پالایش شود.

 از آن جاییکه بنادر پاکستان گنجایش نفتکش‌های بزرگ را ندارند این محموله در بدو ورود به پاکستان به کشتی‌های کوچکتر منتقل شده و سپس راهی پالایشگاه شد.  

در ادامه این گزارش آمده است Cnergyico بزرگترین پالایشگاه پاکستان با ظرفیت ۱۵۶ هزار بشکه در روز است. سخنگوی پالایشگاه در این مورد گفت پاکستان قصد دارد در سال جاری ۱۰۰ هزار بشکه نفت از روسیه  وارد کرده و پس از پالایش به کشور‌های دیگر صادر کند.

گزارش رویترز حاکی است هزنیه پرداخت اولین محموله نفتی روسیه به پاکستان به یو‌آن چین صورت گرفت که در مورد نحوه پرداخت این محموله بخش خصوصی اگر‌چه سخنگوی پالایشگاه از نحوه اعلام پرداخت خودداری کرد، اما یک منبع آگاه به رویترز گفت این پالایشگاه صورتحساب خود را از طریق اعتبار اسنادی از یک بانک چینی به یوآن پرداخت خواهد کرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فعالیت ۱۲۵ هزار دریانورد در کشور

س مهر ۱۱ , ۱۴۰۲
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، علی اکبر مرزبان در همایش بزرگداشت روز جهانی دریانوردی در بوشهر، نقش دریانوردان در توسعه پایدار اقتصاد دریایی را بسیار مهم و ارزشمند دانست و بیان کرد: در این بین استان بوشهر نقشی ویژه دارد. وی اضافه کرد: در حوزه شناور‌های تجاری زیر ۵۰۰ […]
فعالیت ۱۲۵ هزار دریانورد در کشور