پلمب یک واحد صنعتی آلاینده در بندر ماهشهر به دستور مقام قضایی

پلمب یک واحد صنعتی آلاینده در بندر ماهشهر به دستور مقام قضایی

ایرج سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: واحد سنگ آهن مستقر در این شهر بندری، موجبات آلودگی محیط زیست و تهدید سلامتی مردم را فراهم می‌آورد.

وی بیان کرد: با وجود صدور اخطاریه‌های متعدد به واحد آلاینده از سوی اداره محیط زیست شهرستان ماهشهر مبنی بر توقف فعالیت آلاینده، کماکان به ایجاد آلایندگی به خصوص آلودگی هوا ادامه داد.

سلیمانی افزود: با شکایت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندر ماهشهر و پیگیری واحد حقوقی این اداره، با دستور مقام قضایی واحد مذکور پلمب شد و پرونده قضایی آن در دادسرای عمومی و انقلاب بندرماهشهر در حال رسیدگی است.

وی با قدردانی از مقامات قضایی بندر ماهشهر  به دلیل حمایت جدی از سلامت شهروندان و محیط زیست سالم، خاطر نشان کرد: پایش و بازدید‌های شبانه روزی از همه فعالیت واحد‌های مستقر در بندر ماهشهر ادامه دارد و با هرگونه فعالیتی که آلایندگی محیط زیست و تهدید علیه بهداشت عمومی را به همراه داشته باشد، مطابق قانون برخورد خواهد شد.

در هفته‌های اخیر هوای شهر بندری ماهشهر بار‌ها در وضعیت قرمز و ناسالم برای گروه قرار گرفته بود.

هوای این شهر بندری که قطب اصلی صنعت پتروشیمی است در سال جاری هیچ گاه در وضعیت پاک نبوده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فیلم/ رونق بازار شناورهای سنتی بندرلنگه در فصل صادرات میوه و تره‌بار

د مهر ۱۷ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا، بیشترِ کالاهای صادراتی از طریق این بندر شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی و خودرو است که به بازار کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود. بندر لنگه به عنوان اصلی‌ترین بندر منطقه‌ غرب هرمزگان علاوه‌ بر ترانزیت کالا، فعالیت‌های صادراتی، وارداتی و […]