پروژه چاپ سه بعدی به منظور استفاده در صنایع دریایی اجرایی شد

پروژه چاپ سه بعدی به منظور استفاده در صنایع دریایی اجرایی شد

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا  به نقل از ترید ویندز؛ شرکت‌های thyssenkrupp و Wilhelmsen،  اعلام کردند با اجرای پروژه  جدید‌ی به نام Pelagus 3D  تحول جدیدی در استفاده از زمان و کاهش زمان انتظار برای دستیابی صنعت دریایی و فراساحل به قطعات  به وجود می‌آورند.

بر‌اساس این گزارش پروژه Pelagus 3D یکی از بزرگترین فنّاوری‌ها به منظور تولید دیجیتال قطعات و تجهیزات مربوط به صنایع دریایی و فراساحلی است.  

این فنّاوری با چاپ سه بعدی برای تحویل قطعات دریایی در هر زمان و با کاهش هزینه به مشتریان کمک می‌کند تا وقفه‌ای در عملیات دریایی پیش نیاید.

این شرکت‌ها با همکاری کشور‌های سنگاپور و آلمان به عرضه محصولات خواهند پرداخت.  

در واقع پروژه Pelagus 3D یک پلتفرم دیجیتال بسیار ایمنی است که به عنوان رابط بین اپراتور‌ها و مالکان کشتی  از یک سو و سازندگان تجهیزات اصلی از سوی دیگر عمل می‌کنند.  

بدین ترتیب این پلتفرم به قطعات یدکی دریایی دسترسی دارد و اجازه می‌دهد چاپ سه بعدی به درخواست‌های مالکان کشتی پاسخ مناسب بدهد. این پروژه امکان دسترسی سریعتر به قطعات کشتی‌ها را فراهم می‌کند.

به گفتۀ کارشناسان و مسئولان، چاپ سه بُعدی نقش حیاتی در فعال کردن تجارت دریایی خواهد داشت، زیرا به کمک صنعت دریایی آمده است.

اداره دریایی سنگاپور MPA  اعلام کرد در مرحله اول از فرصت‌هایی که در پروژه Pelagus 3D ایجاد می‌شود  استفاده خواهد کرد.  

«Håkon Ellekjær» یکی از مدیران این پروژه در این مورد گفت که مشتاقانه منتظر همکاری در زمینه‌های تحقیقاتی برای رونق هرچه بیشتر پروژه Pelagus 3D هستیم.

شاین ذکر است ۳D Printing این امکان را می‌دهد محصول مورد نظر در هر زمان و مکانی تولید شود. در پرینت سه بعدی به جای ارسال قطعات به انبار‌ها یا مراکز توزیع، پس از تولید تنها نیاز به انتقال فایل‌های دیجیتالی است که باید روی چاپگر سه بعدی چاپ شود.

پروژه چاپ سه بعدی به منظور استفاده در صنایع دریایی اجرایی شد

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

راه توسعه تجارت با روسیه از دریا می‌گذرد

چ مهر ۱۹ , ۱۴۰۲
  مانا- در حالی که طی مدتی که فشار متحدان کی‌یف بر روی مسکو بیشتر شد تا با تحریم‌ها راه‌های تجارت روس‌ها را مسدود کنند، کشورهای منطقه و حتی دور از روسیه به دنبال افزایش سهم از بازار این کشور در شرایط جدید بودند. در این میان ایران نیز هر […]