هدف‌گذاری جذب سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی در بنادر کشور / تخلیه‌وبارگیری ۱۲۲ میلیون تن کالا در بنادر کشور تا ۱۵ مهر

به گزارش مانا، جلیل اسلامی در همایش مدیران این سازمان که با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، اعضای هیئت عامل و مدیران ستاد و بنادر کشور برگزار شد، اظهار داشت: در بخش بهره برداری موقت و بهره برداری دائم مجموع ظرفیت ایجاد شده بر اساس مجوز‌های صادر شده معادل ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تُن در سال با اشتغال مستقیم ۲۳۶ نفر و اشتغال غیرمستقیم ۷۰۰ نفر ست و ۲۱۷ هزار میلیارد ریال پروژه در حال بررسی در بنادر کشور مدنظر قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین در بخش قرارداد‌های در حال انعقاد برآورد ظرفیت معادل ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تُن در سال و برآورد سرمایه گذاری معادل ۱۳۴ هزار میلیارد ریال است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به قراداد‌های منعقد شده طی شش ماهه نخست سال جاری نیز، بیان کرد: در این بخش یک میلیون و ۷۰۰ هزار تُن ظرفیت در سال ایجاد می‌شود و برآورد سرمایه گذاری معادل ۵.۶ هزار میلیارد ریال با اشتغال مستقیم ۱۲۲ نفر و اشتغال غیر مستقیم ۳۷۰ نفر است.

اسلامی با تاکید بر اینکه در نیمه دوم سال جاری وظیفه سنگینی داشته و قصد داریم رکورد‌ها و کار‌های بزرگی را به ثبت برسانیم، اعلام کرد: باید ۲۰ هزار میلیارد ریال در سال جاری جذب شود و با وجود سختی‌ها امیدوار هستیم بزرگترین رکورد سرمایه گذاری در تاریخ بنادر را در روز حمل‌و‌نقل اعلام کنیم.

وی با اشاره به اینکه تا ۱۵ مهرماه سال جاری در بنادر مالکیتی و حاکمیتی ۱۲۲ میلیون و ۹۰ هزار و ۵۷۸ تن کالا تخلیه و بارگیری شده است، اظهار داشت: شاهد رشد ۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در مورد اقدامات انجام شده در خصوص قرارداد‌های پایانه‌های بندری، گفت: واگذاری ترمینال‌های کانتینری بندر شهیدرجایی، مدل جدید نحوه واگذاری پایانه کانتینری بندر شهیدرجایی و قرارداد جدید اجاره پایانه کانتینری از جمله مهم‌ترین اقدامات انجام شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کشف ۵۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس

ش مهر ۲۲ , ۱۴۰۲
  به گزارش مانا، کیومرث حسن پور ادامه داد: این محموله صبح ۲۲ مهرماه جاری  توسط مرزبانی استان کشف شد که ۱۳ خدمه این لنج‌ها با حکم قضایی دستگیر شدند.وی با اشاره به ارجاع   این پرونده محموله سوخت  به شعبه سوم بدوی  تعزیرات حکومتی استان  اظهار داشت:  در صورت اثبات […]