صید میگوی سفید در صیدگاه‌های خوزستان آزاد شد

به گزارش مانا، فلامرز مزارعی سرپرست معاونت صید شیلات خوزستان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رعایت برخی الزامات در خصوص صدور مجوز صید میگو اظهار کرد: مجوز صید در صیدگاه بوسیف و لیفه خورموسی برای لنج‌ها و قایق‌ها و در خور‌های واسطه و درویش فقط برای قایق‌ها صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه مدت زمان مجوز صید در هر سفر دریایی برای کلیه لنج‌ها اعم از ماهی و میگو ۱۰ روز و قایق ۷ روز خواهد بود عنوان کرد: شناور‌های صیادی ملزم به دارا بودن براین تانک، سایبان، گواهی سمپاشی و گواهی بهداشت فردی تمام خدمه شناور هستند.

سرپرست معاونت صید شیلات خوزستان با تاکید بر اینکه مسئولان کنترل کیفی ناظر بر حسن اجرای مقررات هستند، ادامه داد: خودرو‌های حمل و نقل آّبزیان باید مجهز به اطاقک عایق دار استاندارد باشند و تخلیه، حمل و نقل صید تابع مقررات تحویل‌گیری و حمل و نقل آبزیان بوده و همچنین مالکین خودرو‌های حمل و نقل آّبزیان ملزم به دارا بودن کارت تحویل گیری و تجهیز خودرو به اطاقک عایق دار استاندارد هستند.

وی خاطرنشان کرد: شناور‌ها صید میگوی خود را به صورت روزانه در بنادر صیادی تخلیه می‌کنند و آمارگیران می‌بایست نسبت به تهیه و ارسال آمار دقیق در فرم‌های مربوطه به صورت تمام شماری به معاونت صید استان اقدام کنند.

مزارعی یادآور شد: صدور مجوز صید ماهی در صیدگاه‌های لیفه- بوسیف، خورموسی و خوریات واسطه و درویش در طول فصل میگو ممنوع اعلام می‌شود و از تمدید مجوز‌هایی که محصول خود را در بنادر صیادی تخلیه نمی‌نمایند خودداری خواهد شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صادرات ۴۵۵ هزار تن سیمان و کلینکر از استان بوشهر

ش مهر ۲۹ , ۱۴۰۲
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، علی سلیمانی با اشاره به اینکه سیمان، خرما و میگو کالا‌های ویژه صادراتی استان بوشهر است اظهار داشت: مهمترین کالای صادراتی تولیدی و فرآوری شده در استان بوشهر در بخش کشاورزی، شیلات، صنعت و معدن مربوط به انواع خرما، انواع ماهی و میگو پرورشی، […]