افزایش ۱۵ درصدی هزینه ترانزیت در کانال سوئز از نیمه ژانویه ۲۰۲۴

 

افزایش ۱۵ درصدی هزینه ترانزیت در کانال سوئز از نیمه ژانویه ۲۰۲۴

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، سایت کانتینر نیوز به نقل از اداره کانال سوئز اعلام کرد: بر‌اساس بخشنامه صادره، هزینه ترانزیت کالا برای کشتی‌های کانتینری، حمل خودرو، تانکر نفتی، مواد شیمیایی و حامل‌های گاز از ۱۵ ژانویه سال آینده میلادی ۱۵ درصد بالا خواهد رفت، در حالیکه کشتی‌های فله خشک و رو- رو باید برای عبور از کانال ۵ درصد بیشتر پرداخت کنند.

بر‌اساس این بخشنامه کشتی‌های کانتینری که مستقیماً از بنادر شمال‌غرب اروپا (بندر طنجه) بندر الگزیراس، بندر کلانگ و بنادر جنوب شرق آسیا به خاور دور عزیمت می‌کنند از پرداخت این هزینه تا ۳۰ ماه ژوئن ۲۰۲۴ میلادی معاف هستند.  

البته این معافیت در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ میلادی منتفی خواهد شد و مشخص نیست دوباره تمدید شود یا خیر.  

یکی از مقامات کانال سوئز در این زمینه گفت که معافیت شامل کشتی‌هایی است که در طول سفر به خاور دور در هیچ بندری توقف  نکنند.

به گفته این مقام اداره کانال سوئز، معافیت کشتی‌های کانتینری شامل کشتی‌هایی که از طریق دماغه امید نیک به سمت آفریقا حرکت می‌کنند هم می‌شود؛ زیرا  سفر کوتاهتر به نظر می‌رسد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حریق در ۱۶۰۰ هکتار از نیزار‌های تالاب بین‌المللی هورالعظیم

چ آبان ۳ , ۱۴۰۲
داوود میرشکار در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بروز این آتش‌سوزی که همچنان ادامه دارد باعث بروز آلودگی هوای شهر‌های غربی خوزستان از جمله دشت آزادگان، هویزه و اهواز شده است. وی با بیان اینکه طرف عراقی تاکنون اقدام مؤثری برای مهار این آتش سوزی انجام نداده است بیان کرد: […]