مطالعات کنترل پایش الکترونیکی آب‌‎های تحت نظارت کشورمان وارد مرحله نهایی شد

مطالعات کنترل پایش الکترونیکی آب‌‎های تحت نظارت کشورمان وارد مرحله نهایی شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مجید علی‌نازی در شهرستان عسلویه با بیان اینکه طرح پایش الکترونیکی سواحل و آب‌های سرزمینی پس از سه مرحله مطالعات وارد فاز نهایی شده است اظهار داشت: این طرح پس از اتمام مطالعات و طی فرایند‌های مورد نیاز به منظور کنترل و پایش حرکت تمام شناور‌ها در آب‌های تحت نظارت جمهوری اسلامی و همچنین آب‌هایی که جمهوری اسلامی قصد اجرا خدمات امداد و نجات دریایی دارد اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: در این طرح سعی می‌شود تا نظارت‌ها به صورت الکترونیکی، یکپارچه و مستمر انجام شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: برای این کار نیاز است تا با استفاده از تجهیزات وی. تی. اس (ایستگاه‌های کنترل ترافیک ساحلی)، ای. آی. اس ساحلی، ای. آی. اس ماهواره‌ای و سایر سیستم‌های موقعیت یاب، ارتباطاتی و یکپارچه سازی به سیستم یکپارچه یا مانیتورینگ تبدیل شود.

علی‌نازی ادامه داد: مهم‌ترین مزیت کنترل پایش الکترونیکی آب‌‎های تحت نظارت جمهوری اسلامی پاسخگویی سریع و مؤثر به شرایط اضطرار‌های دریایی است.

وی گفت: با اجرای این سیستم در صورت وقوع اضطرار برای یک شناور، شناور‌ها و امکانات اطراف موقعیت حادثه رصد و نسبت به اعزام هر‌چه سریع آن‌ها اقدام می‌شود.

علی نازی افزود: همچنین در صورت بروز لکه‌های نفتی، با طرح کنترل پایش الکترونیکی آب‌‎های تحت نظارت لکه نفتی ردیابی و نسبت به آغاز عملیات پاک سازی اقدام می‌شود.

وی بیان کرد: با اجرا طرح کنترل پایش الکترونیکی آب‌‎های تحت نظارت جمهوری اسلامی در صورت وقوع مفقودی در دریا می‌‎توان با شبیه سازی به موقعیت فرد مفقود پس از گذشت یک بازه زمانی مشخص پی برد و عملیات جست و جو را با دقت و سرعت بیشتری بیشتری اجرا کرد.

علی‌نازی عنوان کرد: در این طرح همچنین نوع تجهیزات مورد نیاز بنادر و محل جانمایی آن‌ها به صورت دقیق مشخص می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فاز نخست پروژه ساماندهی بندر صیادی ابوخضیر به اتمام رسید

ج آبان ۵ , ۱۴۰۲
الیاس واحدی در گفتگو با خبرنگار مانا از اتمام فاز نخست پروژه ساماندهی بندر صیادی ابوخضیر واقع در شهرستان شادگان با ساخت ساخت و  نصب ۵۰۰ متر مربع  اسکله شناور از جنس آلومینیوم جهت پهلوگیری قایق‌های صیادی خبر داد. مدیر کل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، […]