راه اندازی مرکز نوآوری و توسعه فنّاوری‌های مرتبط با اقتصاد دریا

راه اندازی مرکز نوآوری و توسعه فناوری‌های مرتبط با اقتصاد دریا

به گزارش مانا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر به نمایندگی دکترعلیرضا رهایی و مؤسسه دانش بنیان برکت نیز به نمایندگی محمد جواد احمدپور گهرت در راستای ایجاد و فعالیت مستمر مرکز نوآوری اقتصاد دریا و به منظور حمایت از نخبگان، ارتقا، توسعه زیست بوم دانش بنیان و فنّاوری‌های نوین تفاهم نامه مشترک امضا کردند.

در این تفاهم‌نامه دانشگاه صنعتی امیرکبیر با عنوان “دانشگاه” و مؤسسه دانش بنیان برکت با عنوان “مؤسسه” متقبل شدند تا نسبت به تأسیس مرکز نوآوری اقتصاد دریا در محل پردیس جامع دریا ساحلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بندرعباس به صورت مشترک اقدام و همکاری نمایند.

همچنین طرفین تفاهم‌نامه تأکید کردند؛ جهت اجرایی شدن تفاهم‌نامه لازم است قرارداد همکاری در این خصوص، که تعیین کننده نحوه مشارکت طرفین در شکل‌گیری و فعالیت مرکز می‌باشد، حداکثر ظرف مدت سه ماه از انعقاد تفاهم‌نامه به امضاء طرفین برسد.

ضمن اینکه در راستای این تفاهم‌نامه، دانشگاه تأیید می کند فضای مسقف به مساحت ۵۰۰ متر مربع واقع در ساختمان آموزشی و زمین به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع جهت احداث سوله در محل پردیس جامع دریا ساحلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بندرعباس که به رؤیت طرفین رسیده است را پس از امضاء قرارداد، تحویل و در اختیار مؤسسه قرار دهد.

در بند دیگر این تفاهم نامه، مؤسسه تأیید می نماید از زمان انعقاد قرارداد و همزمان با شروع راه‌اندازی مرکز، فرآیند شناسایی و جذب تیم‌های سرمایه‌پذیر و سرمایه‌گذاری‌ها روی آن‌ها را به صورت مستقیم یا با همراهی شرکای سرمایه‌گذاری، آغاز نماید و ظرف مدت شش ماه، پرتفوی اولیه از تیم‌های سرمایه‌پذیر را تشکیل دهد.

اولویت در پذیرش در مرکز فوق در صورت وجود حداقل صلاحیت لازم، با تیم‌های متشکل از دانشجویان فعلی یا فارغ التحصیل دانشگاه و پردیس جامع دریاساحلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بندرعباس است.

به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، طرفین تفاهم‌نامه فوق تأیید می نمایند این تفاهم نامه، نقطه آغاز همکاری در حوزه‏‌های مرتبط با اقتصاد دریا است و یکی از مأموریت‌های اصلی این مرکز برنامه‌ریزی و به نتیجه رساندن همکاری‌های گسترده ‏تر دانشگاه و مؤسسه در زمینه ‏های مختلف مرتبط از جمله شکل‌دهی اسکله‌های فنّاوری، شهرک‏ های صنعتی دریایی و مراکز پشتیبانی از توسعه‌ فنّاوری‏ متناسب با نیازهای فنّاورانه در سواحل جنوب کشور است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پایان تخلیه و بارگیری ۱۰ هزار TEU کانتینر یک شناور در بندر شهیدرجایی

ش آبان ۱۳ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا، “حسین عباس‌نژاد” روز شنبه با اشاره به پایان عملیات پهلودهی یک فروند شناور ۲۲۹ متری در کم‌ترین زمان ممکن در بندر شهید رجایی، افزود: با پهلودهی این شناور یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۷۷۸ TEU  کانتینر در هفت ماهه نخست سال کاری در این بندر تخلیه‌وبارگیری شده […]