بارگیری نخستین محموله مواد معدنی کانتینری در بندر امام

بارگیری نخستین محموله مواد معدنی کانتینری در بندر امام

به گزارش مانا، داوود چگنی در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های پایانه اختصاصی کانتینری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی اظهار داشت: طی قراردادی با شرکت بخش خصوصی فعال در زمینه صادرات مواد معدنی برای بارگیری هفت هزار تن مواد معدنی در قالب کانتینر موافقت و برنامه‌ریزی شد.

وی گفت: در این چارچوب نخستین محموله به وزن دو هزار تُن با استفاده از کانتینر‌های ۲۰ فوتی در پایانه اختصاصی کانتینری این مجتمع بزرگ بندری بارگیری و به کشور مقصد ارسال شد.
چگنی در تشریح مزیت‌های حمل کانتینری، جلوگیری از هدررفت کالا، ارتقاء سرعت تخلیه و بارگیری و کاهش آلودگی‌های محیط زیستی را از جمله این مزیت‌ها عنوان کرد و بیان داشت: با بهره‌گیری از ظرفیت حمل کانتینری در زمینه تخلیه و بارگیری کالا‌های مواد معدنی که برای نخستین بار در این بندر بزرگ تجاری انجام می‌شود، علاوه بر فعال‌سازی ظرفیت‌های پایانه کانتینری و بهره‌گیری از مزایای ناشی از این شیوه پیشرفته حمل‌و‌نقل، موجبات ارتقاء رضایتمندی مشتریان فراهم می‌آید.
پایانه اختصاصی کانتینری با ۶٠٠ هزار TEU ظرفیت و برخورداری از تجهیزات پیشرفته و قدرتمند، ضمن ارائه خدمات بهینه به صنایع و صاحبان کالا در پسکرانه منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی گام مهمی در راستای کاهش بهای تمام شده کالا برداشته است.

بندر امام خمینی پرترافیک‌ترین بندر عملیاتی و راهبردی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توقیف چهار شناور حامل سوخت قاچاق در اروندرود

ش آبان ۱۳ , ۱۴۰۲
  سردار لطفعلی پاکباز در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: مأموران دریابانی در راستای طرح تشدید کنترل شناور‌های عبوری و جلوگیری از خروج سرمایه‌های ملی، چهار فروند شناور باری و صیادی مظنون به حمل کالای قاچاق در آبراه‌های اروندرود و بهمنشیر را متوقف کردند. وی گفت: در جریان بازرسی از […]