ناوگان کانتینری جهان ۱۲۰۰ کشتی قدیمی و فرسوده دارد

ناوگان کانتینری جهان ۱۲۰۰ کشتی قدیمی و فرسوده دارد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ بر‌اساس گزارش هفتگی آلفالاینر بزرگترین مالک کشتی‌های قدیمی شرکت MSC سوئیس است که نزدیک به ۲۵ درصد ناوگان جهانی را در اختیار دارد و این شرکت ۲۱۲ کشتی قدیمی با ظرفیت ۷۱۸ هزار teu کانتینر با  ۲۰ سال و بیشتر در اختیار دارد.

بیشتر این کشتی‌ها، کشتی‌های دست دومی است که این شرکت در آگوست ۲۰۲۰ میلادی نسبت به خرید ۳۳۰ کشتی دستِ دوم اقدام کرد که ۱۴۵ فروند آن بیشتر از ۲۰ سال عمر داشتند.

خط کشتیرانی بعدی که مالک کشتی‌های قدیمی‌تر است شرکت مرسک می‌باشد که ۴۸  کشتی قدیمی  با عمر بالاتر از ۲۰ سال دارد، پس از آن شرکت Evergreen با ۳۶ کشتی قدیمی در رتبه سوم قرار دارد.

بقیه کشتی‌های قدیمی و فرسوده متعلق به سایر شرکت‌های بزرگ و کوچک کانتینری هستند که باید از ناوگان خارج شوند، اما اصرار بیشتر مالکان بهره‌کشی بیشتر از آن‌هاست، زیرا از سایز‌های کوچک برخوردارند.

در ادامه این گزارش آمده است با توجه به اینکه حمل‌و‌نقل کانتینری با مازاد ظرفیت جدی روبه‌رو است که آن هم به سفارش بی‌سابقه کشتی‌های نوساز برمی‌گردد، کشتی‌های کانتینری قدیمی باید از این ناوگان حذف شوند.  

متأسفانه در سال جاری میلادی فقط ۷۰ کشتی قدیمی با ظرفیت ۱۴۰ هزار TEU به یارد‌های اسکراپ اعزام شده‌اند.  

در ادامه این گزارش آمده است با کمال تأسف باید گفت مالکان برای خروج این قبیل کشتی‌ها به علت آنکه دارای سایز‌های کوچکتر هستند رغبت چندانی نشان نمی‌دهند، اما اکثر این کشتی‌ها باعث آلودگی بیشتر محیط زیست دریایی می‌شوند، زیرا از تعداد کشتی‌هایی که ۲۰ سال عمر دارند فقط کمتر از ۱۰۰ کشتی مجهز به اسکرابر هستند.  

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مازندران کارگاه پروژه‌های گردشگری دریایی کشور  است

ش آبان ۲۰ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا، شالبافیان در خصوص سفر به مازندران، اظهار کرد: محور این سفر بازدید از پروژه‌های در حال ساخت و بررسی مشکلات و موضوعات هر کدام از پروژه‌های استان بوده است. معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از استان مازندران به عنوان کارگاه پروژه‌های گردشگری کشور به ویژه […]