ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور راهگشای توریسم دریایی

 

 

به گزارش مانا، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه بازدید از مجموعه گردشگری، تفریحی و اقامتی دشت بهشت واقع در بخش خلجستان استان قم در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: استان قم یکی از قطب‌های گردشگری دینی و مذهبی ماست. همه ساله میلیون‌ها نفر برای زیارت به استان قم سفر می‌کنند. از این رو ما برنامه‌های مختلفی در این باره داریم.

وی افزود: در کنار فراهم کردن زیرساخت‌های مهم برای توسعه گردشگری زیارتی، در حوزه تفریحات مردم و تولید شادی نیز برنامه داریم تا مردمی که برای زیارت به قم می‌آیند در کنار زیارت بتوانند از امکانات سرگرمی‌ها و امکانات گردشگری نیز استفاده کنند.

مهندس ضرغامی ادامه داد: مجموعه گردشگری دشت بهشت یک مجموعه بزرگ است که مشکلات و موانعی نیز داشته که باید موانع آن برطرف شود. موقعیت این مجموعه گردشگری از نظر آب و هوایی بسیار خوب است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یادآور شد: یکی از راهبردهای دولت مردمی، برداشتن موانع از سر راه پروژه‌های گردشگری است. در این دولت موانع بیش از ۵۰ پروژه گردشگری برطرف شده است. مشکلات مجموعه گردشگری دشت بهشت را نیز پیگیری می‌کنیم تا در فازهای بعدی نیز ادامه یابد.

وی گفت: موقعیت جغرافیایی این پروژه به گونه‌ای است که هم مردم استان قم و هم مردم استان مرکزی می‌توانند از آن استفاده کنند.

ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور برای گردشگری دریایی بسیار مهم است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: ابلاغ سیاست‌های دریامحور اتفاق بسیار خوبی است. بخش مهمی از این سیاست‌ها به حوزه گردشگری باز می‌گردد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: ما بیش از ۵۲۰۰ کیلومتر ساحل داریم این یعنی ثروت و یعنی یک ظرفیت خدادادی که در اختیار مردم قرار گرفته اما به درستی از آن استفاده نشده است. ما برای گردشگری ساحلی طرح‌هایی داریم. به‌عنوان مثال می‌توان به سوخت یارانه‌ای شناورهای تفریحی اشاره کرد.

او خاطرنشان کرد: در همین حال پیشنهادی را نیز در قالب برنامه هفتم توسعه به مجلس ارائه داده‌ایم که بر اساس این فرماندهی و مدیریت واحد استان‌های ساحلی را به گونه‌ای قرار دهیم که بسیاری از نیازهایی که لازم است برطرف شود. در این میان سیاست‌هایی را که رهبر معظم انقلاب نیز ابلاغ کردند می‌تواند در حوزه گردشگری راه‌گشا باشد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اعتراض آمریکا و اتحادیه اروپا به فروش نفت روسیه به بالاتر ار ۶۰ دلار

چ آبان ۲۴ , ۱۴۰۲
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از روزنامه  فایننشال تایمز چاپ لندن؛ صادرات نفت روسیه به تمامی نقاط جهان خارج از سقف قیمت تعیین شده G۷ فراتر رفته و مسکو درآمد خوبی از صادرات نفت و گاز خود حداقل درمدت یک سال اخیر به دست می‌آورد. در ادامه این […]