رشد ۳۲ درصدی تولید میگوی پرورشی در خوزستان

رشد ۳۲ درصدی تولید میگوی پرورشی در خوزستان

به گزارش خبرنگار مانا، دکتر مرتضی سوری در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی افزود: امسال ۶۰۴ هکتار از اراضی ساحلی استان به پرورش میگو اختصاص یافت و میزان برداشت میگو از ۶۱۱ استخر فعال با رشد ۳۲ درصدی نسبت به سال گذشته به یک هزار و ۷۱۸ تُن رسید.

وی گفت: گونه میگوی مورد پرورش در استان، گونه وانامی است و میانگین وزن انفرادی میگوی صید شده با کیفیت بالا و مطابق استاندارد‌های جهانی نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد و متوسط میزان تولید در هر هکتار ۳۵ درصد رشد داشته است.

سوری به اراضی مستعد ساحلی و وجود ظرفیت آب‌های نامتعارف برای ایجاد مجتمع‌ها و مزارع پرورش میگو و همچنین اهمیت توسعه صنعت تکثیر و پرورش میگو در خوزستان با ورود بخش خصوصی به این عرصه اشاره کرد و تکثیر و پرورش میگوی آب شور را یکی از ظرفیت‌ها و زمینه‌های اصلی سرمایه گذاری و برنامه‌های توسعه‌ای آبزی پروری استان عنوان کرد.

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان در ادامه بیان کرد: در راستای رونق، رشد و شکوفایی پایدار صنعت پرورش میگوی خوزستان با هدف افزایش تولید، اشتغالزایی، ایجاد امنیت غذایی، ارز‌آوری و دستیابی به تولید بیش از پنج هزار تُن میگوی پرورشی در افق ۱۴۰۴ حمایت و اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، اصلاح و تکمیل زیرساخت‌های مجتمع‌های پرورش میگوی استان به جد پیگیری می‌شود.

سوری با تأکید بر سلامت و کیفیت بالای میگوی تولیدی در استان خوزستان، مقصد اصلی صادرات آبزیان را عمدتاً کشور‌های جنوب شرق آسیا، کشور‌های عربی و نیز کشور‌های اروپایی عنوان کرد و گفت: بخشی از محصولات تولیدی نیز به تدریج در بازار‌های داخلی توزیع و به مصرف می‌رسد.

وی از جمله اقدامات مؤثر مدیریتی صورت گرفته در دوره پرورشی میگوی امسال را ذخیره سازی ۸۳ میلیون قطعه پست لارو و بچه میگو نرسری شده در مزارع پرورشی، رعایت توصیه‌های کارشناسی، بهبود مدیریت آب و غذادهی و همچنین رعایت دستورالعمل‌ها و اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای از سوی بهره برداران و پرورش دهندگان میگو در طول دوره پرورش مطرح کرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سه بندر کوچک هرمزگان تخصصی می‌شود

ی آبان ۲۸ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا، مهدی دوستی در نشست کارگروه ویژه مرز بنادر، با بیان این مطلب افزود: با توجه به برنامه‌ریزی منسجم برای فعال‌سازی ظرفیت‌های دریایی در استان، سال گذشته بندر تخصصی خمیر در زمینه معدنی مورد بهره‌برداری قرار گرفت. دوستی خاطرنشان کرد: مرز مجاز شدن دریایی پروژه‌ای زمان بر است، […]