مالکان کشتی‌های کانتینری بالاتر از ۲۰ سال حاضر به اوراق کشتی‌های خود نیستند

مالکان کشتی‌های کانتینری بالاتر از ۲۰ سال حاضر به اوراق کشتی‌های خود نیستند

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ سایت ترید ویندز در گزارشی از قول «مایکل گری» تحلیلگر ارشد دریایی که محبوبیت و شایستگی کشتی‌های قدیمی و دستِ دوم را در بین مالکان بررسی کرده، نوشته است بر‌اساس نظر‌سنجی از دریانوردان هنوز کشتی‌های قدیمی بالاتر از ۲۰ سال برای بارگیری و تخلیه کالا بهترین کشتی به شمار می‌روند، زیرا این قبیل کشتی‌ها‌یِ کوچک، برای حمل انواع کالاها، محکم و با‌دوام ساخته شده و به راحتی مستهلک نمی‌شود، حتی برخی از آن‌ها نسبت به کشتی‌های جدیدِ شیک ارجحیت دارند.

در ادامه این گزارش آمده است یکی از کارگزاران کشتی در این زمینه می‌گوید هیچ دلیلی وجود ندارد کشتی‌هایی که به خوبی نگهداری می‌شوند و برای حمل کالا مناسب تشخیص داده می‌شوند برای بازیافت کاندید شوند، زیرا آن‌ها کوچکتر و مقرون به صرفه‌تر هستند.  

در همین حال شرکت MSC سوئیس که  کشتی‌های بالاتر از ۲۰ سال و دستِ دوم را به تعداد ۳۰۰ فروند کشتی در اختیار دارد در این زمینه اعلام کرده، اولاً تعیین عمر ۲۰ سال برای یک کشتی باید با مشورت سازمان‌های IMO و سایر سازمان‌های مردم نهاد و جامعه دریایی باشد. در واقع یک عمر استاندارد شناور براساس نوع عملکرد و کارایی کشتی برای خروج آن از ناوگان تعیین شود.

برای مثال در حال حاضر مالکان کشتی در ژاپن ۱۵ سال را برای اوراق کردن کشتی مناسب می‌دانند در حالی‌که تیم  کارشناسی این شرکت با بررسی‌های به عمل آمده معتقدند کشتی‌هایی که به خوبی از آن‌ها نگهداری شده تا ۳۰ سال به راحتی می‌توانند نسبت به حمل بار اقدام کنند.

این مقام مسئول MSC در ادامه می‌گوید در صورتی‌که تعمیر و نگهداری کشتی مناسب و قابل استفاده باشد، ارسال زودتر آن‌ها به یارد‌های اوراق کشتی یک گناه نابخشودنی در تجارت دریایی به شمار می‌رود که نمی‌توان غفلت آن را جبران کرد.  

«جاناتان مک اسمیت» کارشناس و تحلیلگر دریایی نیز ضمن مخالفت با اعزام کشتی‌های کمتر و بالاتر از ۲۰ سال جهت اوراق می‌گوید هر مالک کشتی می‌تواند در مورد کارآیی کشتی‌ها به ویژه کشتی‌های دستِ دوم خود ارزیابی درستی داشته باشد و هر زمان که ضرورت آن احساس شود آن را اوراق خواهد کرد، زیرا کشتی‌های جدیدی که در حال حاضر تحویل خطوط کشتیرانی می‌شوند به اندازه‌ای بزرگ هستند که برای بارگیری‌های کوچک که از عهده کشتی‌های دستِ دوم برمی‌آید، نمی‌توان در این دوران رکود استفاده کرد.

وی دیدگاه برخی از مدیران محیط زیستی را نسبت به اینکه کشتی‌های دستِ دوم و کوچک باعث آلودگی محیط زیست است رد کرده و می‌گوید رعایت محیط زیست به سوخت‌هایی برمی‌گردد که اکثر کشتی‌ها استفاده می‌کنند و در حال حاضر کشتی‌های قدیمی و دستِ دوم نیز از سوخت‌هایی استفاده می‌کنند که اکثر کشتی‌های بزرگ از آن بهر‌ه‌مند هستند.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کشف بیش از ۳ میلیارد لوازم جانبی موبایل از یک شناور باری در بندر دلوار

ی آبان ۲۸ , ۱۴۰۲
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، «سرهنگ ستاد یدالله شرفی» با بیان اینکه تمام مرز دریایی خلیج‌فارس و نوار ساحلی استان بوشهر تحت رصد مأموران مرزبانی قرار دارد اظهار داشت: برخورد با قاچاق کالا در راستای حمایت از تولیدات داخلی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد. وی با بیان اینکه قاچاق […]