مجتمع بندری نگین بوشهر حلقه اصلی و راهبردی توسعه اقتصاد دریا

مجتمع بندری نگین بوشهر حلقه اصلی و راهبردی توسعه اقتصاد دریا

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب در  نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی مجتمع بندری نگین اظهار کرد: نشست‌های این شورا بیشتر با هدف شتاب بخشی در روند اجرای پروژه‌های زیرساختی و تسهیل در فرایند جذب سرمایه گذاران به صورت هفتگی در بندر بوشهر برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: پس ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی رهبر معظم انقلاب، روند برگزاری نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی مجتمع بندری نگین از دو هفته یکبار به هفته‌ای یکبار تغییر یافته تا نقاط ضعف و قوت پروژه‌های زیرساختی این مجتمع به‌خوبی بررسی و موانع احتمالی فراروی پروژه‌ها برطرف شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: بدون تردید هم‌زمانی ابلاغ سیاست‌های کلی سند توسعه دریامحور با روند اجرا زیرساخت‌های مجتمع بندری نگین، نویدبخش حمایت‌های ویژه از این پروژه و تحقق توسعه شتابان بندر بوشهر است.

شکیبی نسب ادامه داد: مجتمع بندری نگین حلقه اصلی و راهبردی توسعه دریامحور و کانون ویژه برای ورود سرمایه گذاران توانمند داخلی و خارجی به بندر بوشهر است.

وی عنوان کرد: با صدور مجوز زیست محیطی این مجتمع بندری، اکنون روند اجرا زیرساخت‌های این مجتمع با جدیت و سرعت بیشتری در حال اجرا است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر جاده دسترسی، فاز نخست تأسیسات زیربنایی و پایانه صادرات مواد معدنی را از جمله پروژه‌های مهم در دست ساخت مجتمع بندری نگین دانست و افزود: با اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه برق‌رسانی به این مجتمع بندری، اکنون این پروژه در فرایند برگزاری مناقصه قرار گرفته است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ایجاد ۸ شهر ساحلی مولد با هدف اشتغال‌زایی در سواحل سیستان‌وبلوچستان

ی آذر ۵ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا، محمد کرمی امروز یکشنبه ۵ آذر در نشست با تعدادی از مدیران کشتیرانی جمهوری اسلامی اظهار کرد: این استان ظرفیت‌های فراوانی در حوزه مرزهای دریایی دارد و بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور، نقش مهمی در تبادلات تجاری ایفا می‌کند. وی افزود: هم اینک نیز […]