حضور گشت‌های ویژه در دریای سرخ و خلیج عدن

حضور گشت‌های ویژه در دریای سرخ و خلیج عدن

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، سایت safety4sea با انتشار فراخوان اتاق بین‌المللی کشتیرانی اعلام کرد: همکاری کشور‌های دریایی می‌تواند جلوی حمله به کشتی‌های تجاری در مناطق یاد شده را بگیرد.

در این بیانیه آمده است: وظیفه و رسالت جهانی اتاق بین‌المللی کشتیرانی وابسته به IMO حکم می‌کند که به منظور ایمنی و رفاه دریانوردان در کشتی‌های ربوده شده اقدامات جهانی را به عمل آورد. این بیانیه از کشور‌های دارای خطوط کشتیرانی خواست این هشدار را دستِ کم نگیرند.

در ادامه این گزارش آمده است:  بر‌اساس دستورالعمل‌های صادره اکیداً توصیه می‌شود فرماندهان و خدمه کشتی‌ها هنگام عبور از این مناطق به ویژه دریای سرخ و خلیج عدن جانب احتیاط را رعایت و با هوشیاری نسبت به کاهش دزدی دریایی در منطقه کمک کنند.

اتاق بین‌المللی کشتیرانی در پایان این بیانیه تأکید کرده است: کشور‌هایی که در منطقه حضور دارند با تمام توان نسبت به حفظ امنیت دریانوردی در منطقه و مراقبت از جان دریانوردان هرچه زودتر اقدامات خود را در مقابل این فعالیت‌های غیر قانونی به عمل آورند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نقش راهبردی ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی در کریدور شمال

ش آذر ۱۱ , ۱۴۰۲
  به گزارش گروه بین‌الملل مانا، کریدور شمال-جنوب دارای سه شاخه است: بخش ترانس خزر (از طریق بنادر دریای خزر)، بخش غربی (از طریق آذربایجان) و مسیر شرقی (از طریق قزاقستان و ترکمنستان). ایران با داشتن بنادر مهم در دریای خزر (آستارا، انزلی، کاسپین، نوشهر و امیر آباد) و موقعیت […]