هوای سه شهر ساحلی خوزستان در وضعیت ناسالم

هوای سه شهر ساحلی خوزستان در وضعیت ناسالم

به گزارش خبرنگار مانا، براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوای شهر خرمشهر با شاخص ۱۱۳، شادگان ۱۲۳ و ماهشهر ۱۳۵ میکرو‌گرم بر متر‌مکعب در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

هر چند بارندگی‌های مؤثر در مناطق ساحلی خوزستان موجب شد تا شهر‌های ساحلی خوزستان از آلاینده‌ها پاک شود، اما با گذشت چند روز پس از باران، آلودگی هوا بار دیگر این مناطق را درگیر کرده است.

سوزاندن مزارع نیشکر، شلتوک و فعالیت برخی صنایع آلاینده و سکون نسبی هوا از عوامل اصلی و مهم آلودگی هوا در مناطق ساحلی خوزستان اعلام شده است.

مرکز بهداشت و محیط زیست خوزستان از افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا  ناسالم است خواست از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند.

در روز‌های اخیر با افزایش میزان آلایندگی در شهر‌های ساحلی خوزستان، تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها روندی افزایشی داشته است.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رکورد تازه‌ای در تعمیرات تجهیزات بندری ثبت شد

ش آذر ۱۱ , ۱۴۰۲
شنبه, ۱۱ آذر ۱۴۰۲ پروژه تعویض انرژی‌چین و کابل‌کشی سیستم ترولی و راه‌اندازی گنتری‌کرین شماره ۱۴ در بزرگ‌ترین پایانه کانتینری ایران، با رکورد جدید ۱۷ روز کاری و در ارتفاع ۵۰ متر از سطح زمین با موفقیت به پایان رسید. به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از روابط عمومی […]