حضور پررنگ سرمایه گذاران بخش خصوصی در توریسم دریای خزر

حضور پررنگ سرمایه گذاران بخش خصوصی در توریسم دریای خزر

حسین ایزدی در گفتگو با خبرنگار مانا به رونق پروژه‌های توریسم دریایی و ساحلی در طول نوار ساحلی استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون شاهد حضور پررنگ سرمایه گذاران بخش خصوصی در صنعت توریسم دریایی مازندران هستیم.

مدیر‌کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران ادامه داد: در راستای تشویق بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی و با توجه به مصوبه مجلس، تسهیلات برای سرمایه‌گذاران در مناطق نمونه گردشگری و ساخت هتل فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه بر‌اساس مصوبه مجلس سرمایه‌گذاران از معافیت گمرکی و مالیاتی بهره‌مند می‌شوند، اظهار داشت: با توجه به اجرای پروژه‌های عظیم در نوار ساحلی مازندران در آینده‌ای نه چندان دور شاهد افتتاح مراکز توریسم دریایی در استان خواهیم بود.

ایزدی با اشاره به وجود فرصت‌های فراوان سرمایه گذاری در استان مازندران، تصریح کرد: هم اکنون ۲۰۰ پروژه گردشگری در حال ساخت با حجم سرمایه‌گذاری ۳۶ هزار میلیارد تومان در مازندران وجود دارد که با بهره‌برداری این پروژه‌ها بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

این مقام مسئول در استان مازندران به وجود پروژه‌های نیمه تمام با پشرفت فیزیکی بیش از ۳۰ درصد به عنوان یکی از اولویت‌های حوزه سرمایه‌گذاری مازندران اشاره کرد و گفت: امیدواریم با رفع موانع و مشکلات این پروژه‌ها در کمیته تسهیل و رفع موانع تولید استان شاهد توسعه ظرفیت‌های گردشگری در نقاط مختلف مازندران باشیم.

وی در ادامه گفته‌های خود به توسعه گردشگری ریلی در شمال کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اولین میراث صنعتی و بیست و پنجمین اثر یونسکو به عنوان پایگاه راه‌آهن جهانی در ایستگاه ساری راه‌اندازی شده است.

مدیر اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به اینکه راه‌آهن شمال یک مسیر ریلی زیبا و قسمتی از جاده ابریشم است، تصریح کرد: باید تمام نقاط سوادکوه شناسایی و برای سرمایه گذاری در زمینه توسعه گردشگری ریلی برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش تنوع در گردشگری و معرفی جاذبه‌های گردشگری شرق استان موجب راه‌اندازی پایگاه میراث جهانی راه آهن شد، تصریح کرد: با توجه به میراث صفوی در بهشهر و فرح آباد باید گردشگران را به شرق استان سوق داد.

ایزدی با تاکید بر اینکه باید توسعه گردشگری و حضور گردشگر در شرق مازندران همانند غرب استان در دستورکار قرار گیرد، اذعان داشت: لازمه جذب گردشگر، برندسازی و بازاریابی جهت جذب هر چه بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

گزارش بیمکو از وضعیت ناوگان فله خشک و ناوگان کانتینری در سا‌لهای ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵

ی آذر ۱۲ , ۱۴۰۲
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، «نیلز راسموسن» تحلیلگر ارشد مؤسسۀ بیمکو به تحلیل وضعیت ناوگان حمل فله خشک و کانتینر در سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ میلادی پرداخت و پیش‌بینی خود را در دو سال آینده برای این دو بخش حمل‌و‌نقل دریایی اعلام کرد.   بر‌اساس این گزارش، تحلیلگر ارشد حمل‌و‌نقل […]