تردد شناور‌های ۲ هزار تنی در بندر گناوه فراهم می‌شود

تردد شناور‌های ۲ هزار تنی در بندر گناوه فراهم می‌شود

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، کیامرث جوکار در بازدید معاونان سازمان‌های بنادر و دریانوردی و ملی بهره‌وری از بندر گناوه جایگاه این بندر در عرصه کالا‌های تجاری را مهم دانست و اظهار داشت: بندر گناوه با برخورداری از ۵۳۴ لنج تجاری سنتی در این شاخص رتبه نخست را در بین بنادر کشور دارا است.

وی بیان کرد: با هدف رونق بخشی به بندر گناوه طرح توسعه جامع این بندر از اسفند سال گذشته همزمان با سفر رئیس جمهور به استان بوشهر آغاز شده  که اکنون با روند قابل قبولی در دست اجرا است.
رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه ادامه داد: در فاز نخست طرح توسعه بندر گناوه عمق حوضچه این بندر به پنج متر  و در فاز دوم به هفت متر خواهد رسید.
وی اضافه کرد: در فاز نخست این طرح که اجرای آن در مدت ۳۶ ماه پیش‌بینی شده شرایط برای تردد شناور‌های دو هزار تنی در بندر گناوه فراهم خواهد شد.
رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه ادامه داد: مهم‌ترین دستاورد طرح توسعه جامع بندر گناوه افزایش ایمنی تردد و تخلیه و بارگیری شناور‌ها است که این مهم مطالبه دیرینه بندرنشینان گناوه است.
وی افزود: پروژه بهسازی و زیباسازی محوطه اداره بندر و دریانوردی گناوه نیز در دست اجرا است که اکنون در مراحل پایانی قرار دارد.
جوکار اظهار کرد: با مجموعه اقدام‌های عملیاتی شده در بندر گناوه موج مثبتی برای بازگشت تجار و بازرگانان گناوه‌ای ایجاد شده که این موج نویدبخش رونق بیش از پیش بندر گناوه است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آیین‌نامه تأسیس و فعالیت شرکت‌های بندری و دریایی تصویب شد

ش آذر ۱۸ , ۱۴۰۲
شنبه, ۱۸ آذر ۱۴۰۲ از دیگر رسانه‌ها دبیر شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور از تصویب آیین‌نامه تأسیس و فعالیت شرکت‌های بندری و دریایی همسو با سیاست‌های کلی توسعه دریامحور خبر داد. به گزارش پایگاه خبری ترابران، شهریار افندی‌زاده‏، معاون حمل‌و‌نقل وزیر راه و شهرسازی مصوبات نشست ۲۲۸ شورای عالی هماهنگی ترابری […]