صید کیلکای دریای خزر به ۹ هزار و ۸۷۳ تُن رسید

صید کیلکای دریای خزر به ۹ هزار و ۸۷۳ تُن رسید

سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: صید ماهیان کیلکای دریای خزر از ابتدای فصل صید تا‌کنون در استان‌های مازندران و گیلان با رشد ۴ درصدی نسبت به صید سال گذشته به ۹ هزار و ۸۳۷  تُن رسیده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه امسال در مجموع استان‌های مازندران و گیلان ۷۳ فروند شناور به صید پرداخته‌اند، گفت: تعداد شب‌های دریاروی امسال ۴ هزار و ۸۵۱ شب و متوسط میزان صید در شب ۲۰ هزار و ۲۸ کیلوگرم اعلام شده است.

وی در ادامه سخنان خود سرانه صید هر شناور در سال جاری ۱۳۵ تُن اعلام کرد و گفت: این در حالی است که سال گذشته این رقم ۱۲۹ تُن بوده است.

بهشتیان با اشاره به فعالیت ۴۴ فروند شناور کیلکاگیر در آب‌های استان مازندران اذعان داشت: بر‌اساس آخرین اخبار اعلام شده از ابتدای امسال تا کنون شش هزار و ۵۹۵ تُن کیلکا ماهی در آب‌های مازندران صید شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۵ درصدی داشته است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران همچنین به فعالیت ۲۹ فروند شناور کیلکاگیر در آب‌های استان گیلان طی امسال اشاره و عنوان کرد: صید کیلکا در استان گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با مجموع صید سه هزار و ۲۴۲ تُن با رشد ۲ درصدی همراه بوده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، ابراز امیدواری کرد: در ادامه فصل صید شاهد افزایش قابل توجه صید کیلکا و رونق جامعه صیادی کیلکاگیران باشیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شماره ۲۶۹ پیام دریا منتشر شد

ی آذر ۱۹ , ۱۴۰۲
 به گزارش خبرنگار مانا، این شماره پیام دریا به اشکال مختلف به بررسی ابعاد لجستیک و حمل­‌ونقل چندوجهی  پرداخته است.   مطالب در قالب گفت‌­و­گو و گزارش­‌های مبسوط در راستای شفا­ف­‌سازی جنبه­‌های پیدا و پنهان در زمینه مدیریت جریان کالا‌ها و خدمات در سراسر زنجیرۀ تامین است. آنچه در این […]