استفاده از کشتی‌های کثیف فله‌بر برای صدور غلات

استفاده از کشتی‌های کثیف فله‌بر برای صدور غلات

به گزارش مرین‌پرس خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد؛ با توجه به اینکه بازار حمل ذغال سنگ، سنگ آهن، شن و ماسه و حیوانات با رکود مواجه شده به همین جهت برخی از مالکان و اجاره کنندگان از کشتی‌های حمل فله کوچک بدون آنکه ضد‌عفونی شوند برای حمل‌و‌نقل غلات از آسیا به کشور‌های اروپایی و آمریکا استفاده می‌کنند.

در ادامه این گزارش آمده است از‌آنجایی‌که فرآیند تمیز و ضد‌عفونی کردن هر کشتی حدود ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار هزینه دارد به همین جهت برخی مالکان و اجاره کنندگان ترجیح می‌دهند بدون آنکه کشتی‌ها تمیز شوند بلافاصله غلات را در آن‌ها بارگیری کنند.

این گزارش حاکی است از آن‌جایی‌که کرایه حمل سنگ آهن و ذغال سنگ در سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته به همین جهت تاجران کشاورزی و سود جویان جهان کشتی‌های سنگ آهن را برای محموله‌های غلات رزرو می‌کنند بدون آنکه نسبت به تمیز کردن آن‌ها اقدامات لازم به عمل آید.

این کار باعث شده تا برخی شرکت‌های کارگزاری بزرگ مانند Cargill Inc به سود‌های بالایی دست یابند.

«رالف لزچینسکی» رئیس تحقیقات شرکت Banchero Costa & Co در این زمینه گفت: با توجه به رکود حمل سنگ آهن اجاره کنندگان به دنبال اشتغال جایگزین هستند به همین جهت از کشتی‌های Baby Capes برای حمل غلات استفاده می‌کنند که قبلاً برای حمل سنگ آهن از آن‌ها استفاده می‌شد؛ اما آنان ترجیح می‌دهند کشتی‌ها قبل از تمیز شدن، بارگیری شوند؛ که این کار خلاف مقررات حمل‌ونقل دریایی است.

وی افزود: متأسفانه این قبیل  کشتی‌ها در حال حاضر از اقبال خوبی در منطقه آسیا به منظور حمل غلات به اروپا، آمریکا و آفریقا  برخوردارند.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رشد ۲۱۲ درصدی صادرات کالا از گمرک بندر چوئبده

س آذر ۱۵ , ۱۴۰۱
بهروز قره‌بیگی در گفتگو با مرین‌پرس افزود: این کالا‌ها که شامل دام زنده، مصالح ساختمانی، مواد غذایی و خشکبار بوده به کشور‌های حوزه خلیج فارس بخصوص کویت صادر شده است. وی فروکش کردن ویروس کرونا، رفع ممنوعیت ورود شناور‌های ایرانی به بنادر کشور‌های حوزه خلیج فارس و تحرک بیشتر تجار […]