آذربایجان و توتال توسعه میادین انرژی در کاسپین را بررسی می کنند

شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار) و شرکت نفتی «توتال» فرانسه همکاری برای توسعه میادین انرژی « امید » و « بابک» در دریای کاسپین را بررسی می کنند.

به گزارش مارین‌نیوز، شرکت “توتال ” علاقه مند به مشارکت در طرح توسعه میادین انرژی ” امید ” و ” بابک ” آذربایجان بوده و در حال حاضر مذاکرات دو طرف ادامه دارد.

بنا به این گزارش، شرکت ” لوک اویل ” روسیه نیز علاقه مندی خود برای پیوستن به این طرح انرژی دریایی را اعلام کرده و این موضوع را با شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار) مذاکره می‌کند.

میدان انرژی ” امید ” در سال ۲۰۱۰ میلادی کشف شده و ذخایر آن ۲۰۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی و ۴۰ میلیون تن میعانات گازی تخمین زده می‌شود.

میدان انرژی ” بابک ” نیز در نزدیکی میدان ” امید ” واقع بوده و در سال ۲۰۱۳ میلادی کارهای زمین شناسی در این میدان اجرا شده است.

جمهوری آذربایجان در حال حاضر به همراه کنسرسیوم شرکت‌های خارجی به پیمانکاری بریتیش پترولیوم بزرگترین میادین نفتی ” آذری، چراغ و گونشلی ” و نیز میدان گازی “شاه دنیز ” را در دریای خزر توسعه می‌دهد.

شرکت ملی نفت ایران نیز ۱۰ درصد سهم در طرح توسعه میدان گازی ” شاه دنیز ” را در اختیار دارد.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تعمیر چهارمین نفتکش بزرگ دنیا توسط متخصصان ایرانی

س تیر 25 , 1398
مدیر عامل ایزوایکو از تعمیرات بزرگترین نفتکش ایران توسط متخصصان داخلی خبر داد و گفت: برنامه این است که ظرف یک هفته آینده کار تعمیر به اتمام برسد.
داکینگ و تعمیر چهارمین نفتکش بزرگ دنیا در یارد ایزوایکو

شاید برای شما جالب باشد