خودکفایی در تولید سیمان چاه نفت فراساحل

کارخانه سیمان کرمان به دانش فنی سیمان چاه نفت فراساحل دست یافت و کشور را از واردات این محصول از خارج از کشور بی نیاز کرد.

به گزارش مارین‌نیوز، مراسم  بهره برداری رسمی از تولید سیمان چاه نفت فراساحل با حضور جمعی از مسئولان استانی و مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری توسعه ملی کشور و هیئت همراه برگزار شد.

مدیرعامل کارخانه سیمان کرمان گفت: کارخانه سیمان کرمان از سال78 تولید سیمان چاه نفت حفاری در خشکی را آغاز کرد و از دوسال پیش نیز به دانش بومی سیمان چاه نفت فراساحل دست یافت و آن را بومی سازی کرد و دانش فنی این سیمان را تیم متخصص آزمایشگاه سیمان کرمان با جدیدترین استاندارد به روز دنیا انجام داده اند. 

رحمانی افزود: کارخانه اکنون با تولید 50هزار تن سیمان چاه نفت فراساحل کشور را خودکفا و از واردات این محصول بی نیاز کرده است.

وی افزود: پیش از این این محصول از کشورهای آلمان امارات متحده متحده عربی و نروژ وارد  می شد و با تولید این محصول سالیانه 12میلیون دلار برای کشور ارز اوری می شود.

منبع: صداوسیما

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ارزآوری ۸۰۰ میلیون دلاری صنعت پرورش میگو در هرمزگان

ی شهریور 24 , 1398
اجرای طرح‌های پرورش میگو یکی از کارهای بزرگ در هرمزگان است و در حال حاضر بر روی راه اندازی ۲۰ هزار هکتار در قالب پنج پهنه برای پرورش میگو در استان تمرکز و برنامه ریزی شده است.
صنعت میگو در یک‌قدمی تولید 100 هزار تن در سال

شاید برای شما جالب باشد