خودکفایی در تولید سیمان چاه نفت فراساحل

کارخانه سیمان کرمان به دانش فنی سیمان چاه نفت فراساحل دست یافت و کشور را از واردات این محصول از خارج از کشور بی نیاز کرد.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، مراسم  بهره برداری رسمی از تولید سیمان چاه نفت فراساحل با حضور جمعی از مسئولان استانی و مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری توسعه ملی کشور و هیئت همراه برگزار شد.

مدیرعامل کارخانه سیمان کرمان گفت: کارخانه سیمان کرمان از سال78 تولید سیمان چاه نفت حفاری در خشکی را آغاز کرد و از دوسال پیش نیز به دانش بومی سیمان چاه نفت فراساحل دست یافت و آن را بومی سازی کرد و دانش فنی این سیمان را تیم متخصص آزمایشگاه سیمان کرمان با جدیدترین استاندارد به روز دنیا انجام داده اند. 

رحمانی افزود: کارخانه اکنون با تولید 50هزار تن سیمان چاه نفت فراساحل کشور را خودکفا و از واردات این محصول بی نیاز کرده است.

وی افزود: پیش از این این محصول از کشورهای آلمان امارات متحده متحده عربی و نروژ وارد  می شد و با تولید این محصول سالیانه 12میلیون دلار برای کشور ارز اوری می شود.

منبع: صداوسیما

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ارزآوری ۸۰۰ میلیون دلاری صنعت پرورش میگو در هرمزگان

ی شهریور 24 , 1398
اجرای طرح‌های پرورش میگو یکی از کارهای بزرگ در هرمزگان است و در حال حاضر بر روی راه اندازی ۲۰ هزار هکتار در قالب پنج پهنه برای پرورش میگو در استان تمرکز و برنامه ریزی شده است.
صنعت میگو در یک‌قدمی تولید 100 هزار تن در سال

شاید برای شما جالب باشد