رشد ۸۰ تنی آمار کشفیات یگان حفاظت منابع آبزی خوزستان در ۱۴۰۱

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس، مهرداد محمدی دوست ظهر امروز یکشنبه در جلسه با فرماندهان پایگاه‌های یگان حفاظت منابع آبزی استان خوزستان که با حضور سرپرست معاونت صید شیلات استان برگزار شد، ضمن بررسی عمده مشکلات حوزه نظارت بر صید مسئولانه بر پیشگیری از وقوع جرایم صیادی با استفاده از ابزارهای آموزشی، فرهنگ سازی، ارتقای دانش جامعه صیادی و همچنین تعامل نزدیک با تشکل‌ها و قشر ساحل نشین استان تاکید کرد.

وی از افزایش ۸۰ تنی آمار کشفیات ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: در سایر عملیات‌ها همچون توقیف تعداد شناورهای متخلف و تعداد گشت‌های دریایی و بسیاری دیگر از فاکتورهای آماری یگان حفاظت منابع آبزی استان سیر صعودی داشته است.

مدیر کل شیلات خوزستان با بررسی فراوانی تخلفات صیادی راهکارهایی همچون آماده به کار کردن شناورهای عملیاتی، تعامل بیشتر با تشکل‌ها و جامعه صیادی با هدف تغییر نگرش سنتی در حفظ ذخایر آبزی به نگرشی مدرن، جامع و قانونمند برای کنترل چالش‌های فعلی این حوزه را پیشنهاد کرد.

محمدی دوست، سرویس و تعمیر شناورهای صیادی خوزستان را به منظور استاندارد سازی، افزایش ایمنی و خدمات رسانی مطلوب ضروری دانست و عنوان کرد: ۵ میلیارد ریال در قالب اعتبارات ملی به منظور خرید قطعات یدکی شناورها و آماده به کار کردن شناورها اختصاص یافته که با قید فوریت اقدامات لازم در این خصوص باید صورت گیرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عاقبت بی‌توجهی به کریدورها | انزوای ایران در چهارراه جهانی

د بهمن 24 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدتی است که چین به قرارداد ۲۵ ساله با ایران بی‌اعتنا شده است و به آن توجهی نشان نمی‌دهد. میزان تبادل کالا بین ایران و چین نیز در چندماهه اخیر به‌شدت کاهش داشته است. در ۳ ماه اخیر، میزان تبادل کالای ایران و چین به حداقل […]

همچنین بخوانید: