نماینده مجلس: اقتصاد دریا می‌تواند بار توسعه کشور را به دوش بکشد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

نماینده مردم هرمزگان خواستار افزایش سهم ایران از بانکرینگ سوخت در منطقه خلیج فارس شد.

به گزارش راد، محمد آشوری نماینده مردم هرمزگان صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس با اشاره به تداوم نام گذاری های اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان شعار سال، اظهار کرد: مهار تورم و رشد تولید به مثابه یک میثاق عمومی اقتصادی برای کشور است و باید همه در سال جدید تلاش کنیم تا هر گام ما در زمینه قانون گزاری و اجرا متمرکز بر رفع گرفتاری های تولید کنندگان داخلی باشد تا آنان بتوانند با فراغ بال بیشتری تولید کرده و اقتصاد ملی را در جهت تقویت ارزش پول ملی حمایت کنند.

وی با بیان این که رشد تولید در کشور می تواند منجر به تقویت اقتصاد ملی و رشد صادرات نیز شود، خاطرنشان کرد: پاره ای از دلایل بروز تورم افسارگسیخته در کشورمان بدلیل عدم صرف منابع ملی در مسیر درست است و لذا انتظار از سیاست گزاران اقتصادی کشور آن است که در با ثبات آفرینی در حوزه های مالی و بانکی، منابع ملی را به سمت رونق تولید سوق دهند.

آشوری همچنین تصریح کرد: برای مهار تورم نیز نسخه های متعددی از سوی اقتصاددانان مطرح است که فصل مشترک تمامی آنها، رونق تولید و رشد تولید ملی است و سال ۱۴۰۲ باید سال توجه به اقتصاد و افزایش ارزش پول ملی باشد.

نماینده مردم حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس اضافه کرد: توسعه اقتصاد دریا محور از جمله مولفه هایی است که در اقتصاد ملی کمتر مورد توجه قرار گرفته، در حالی که مزیت ملی ما در شمال و جنوب کشور، وجود دریاست و لذا می بایست در مسیر رشد تولید ملی، نگاه ویژه ای به اقتصاد دریا داشته باشیم و این حوزه که دارای بیش از ۳۰ زیرمجموعه متنوع تولیدی است را به طور همه جانبه مورد حمایت قرار دهیم تا بتوانیم از آن تولید درآمد برای توسعه ملی کنیم.

وی، بهبود روابط با کشورهای همسایه را نیز مورد اشاره قرار داد و این همکاری برای صلح و ثبات منطقه ای را دارای دستاوردهای مهم اقتصادی خواند و گفت: برنامه ریزی دقیق برای بهره مندی از این فرصت ها در حوزه اقتصاد نباید مورد غفلت قرار گیرد.

آشوری با اشاره به سهم ناچیز ایران از صنعت بانکرینگ سوخت در منطقه را یادآور شد و گفت: به بیان کارشناسان اقتصادی در این حوزه بیش از ۲۰ میلیارد دلار گردش مالی در جریان است و ایران سهمی از این حوزه ندارد و لذا با فعال کردن تنها گوشه ای از ظرفیت های بی نظیر منطقه ای ما در این زمینه می توان درآمد بالایی برای اقتصاد کشور کسب کرد و آن را صرف توسعه زیرساخت های کشور با اولویت استان های ساحلی کرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توجه اساسی سازمان بنادر به ظرفیت گردشگری دریایی/ مسافران نوروزی به هشدارها توجه کنند

ی فروردین 6 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه عضو هیات عامل و معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر نسبت به ایجاد ظرفیت‌های گردشگری و ایجاد فضای مناسب برای مسافران نوروزی و گردشگران توجه خاصی دارد که احداث اسکله‌های گردشگری احداثی در رودخانه کارون از سال گذشته از جمله این […]
توجه اساسی سازمان بنادر به ظرفیت گردشگری دریایی

همچنین بخوانید: