تأکید رهبری بر استفاده از ظرفیت دریا برای رفع مشکلات اقتصادی کشور

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد که رهبری در دیدار با مسئولان نظام گفتند که باید از ظرفیت دریا برای رفع مشکلات اقتصادی کشور استفاده کرده و ‌کارها را با جدیت تا رسیدن به نتیجه دنبال کنیم‌.

به گزارش راد،  هادی بیگی‌نژاد با اشاره به دیدار جمعی از مسئولان نظام و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری، بیان کرد: یکی از مواردی که مقام معظم رهبری در این دیدار تاکید داشتند این بود که اگر ما می‌خواهیم مشکلات اقتصادی کشور را حل کنیم باید بر چند حوزه دست بگذاریم. یکی از این حوزه‌ها معادن و دیگری دریا و همچنین راه شمال به جنوب است‌. ما باید برای بهبود اقتصاد کشور بر روی این حوزه تمرکز کرده و برای بهره برداری بهینه از این بخش‌ها برنامه ریزی کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: ما قریب به یکسال است که در کمیسیون انرژی درخصوص مسئله بانکرینگ یا سوخت رسانی به کشتی‌هایی که از حوزه خلیج فارس می‌گذرند در حال کار کردن هستیم. ما در قشم منطقه دادیم که تا آب راه بین‌المللی حدود ۱۲ کیلومتر فاصله دارد. این ۱۲ کیلومتر فاصله تا آبراه بین‌المللی می‌تواند کمک رسان به کشتی‌هایی باشد که از این منطقه عبور میکنند. اکنون این کشتی‌ها باید مسافت طولانی را طی کنند تا بتوانند در فجیره سوخت گیری داشته باشند. اما اگر بتوانند از ایران سوختگیری کنند،  فقط باید این فاصله ۱۲ کیلومتری را طی کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار کشتی سالانه از این بخش عبور می‌کنند. ما اگر بتوانیم از این شرایط خدادادی استفاده کنیم درآمدزایی خوبی برای کشور ایجاد خواهد شد. کمیسیون انرژی تاکنون چندین جلسه در این زمینه برگزار کرده است و در تلاش هستیم دولت به عنوان یک پروژه به این موضوع بپردازد. اگر دولت سوخت رسانی به کشتی‌ها را در دستور کار خود ببیند، سرمایه گذار بخش خصوصی هم پای کار بیاید، سالانه حداقل یک میلیارد دلار به درآمد کشور اضافه می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: کشوری که ناترازی حدود ۲۵ میلیارد دلار دارد با فعال کردن یک پروژه می‌تواند ناتراری خود را جبران کند. رهبری امشب گفتند که ما باید از ظرفیت دریا برای رفع مشکلات اقتصادی کشور استفاده کنیم. از نظر بنده موضوعی که در حوزه کاری کمیسیون انرژی بوده و ما باید در این بخش فعاایت داشته باشیم این مورد است. از این به بعد نیز با جدیت بیشتری دنبال خواهیم کرد. رهبری در این دیدار تاکید داشتند که باید کارها را با جدیت دنبال کرد تا به نتیجه برسد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازار اجاره نوید‌بخش کشتی‌های کوچک و متوسط کانتینری

پ فروردین 17 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه علی‌رغم کاهش تقاضا در خصوص کشتی‌های سایز بزرگ کانتینری در برخی نقاط جهان بازار اجاره کشتی‌های کوچک و متوسط اجاره‌ای با توجه به روند افزایشی در هفته‌های اخیر از روز‌های نوید‌بخش خبر می‌دهد. به گزارش سی نیوز به نقل از گروه بین‌الملل مانا؛ مؤسسه آلفا‌لاینر در […]

همچنین بخوانید: