سمینار جدیدترین یافته‌های تمدنی خلیج‌فارس در بوشهر برگزار شد/ رونمایی از کتاب دریای پارس، لیان در بوشهر

زمان مطالعه: 1 دقیقه

سمینار جدیدترین یافته‌های تمدنی خلیج‌فارس در بوشهر برگزار شد/ رونمایی از کتاب دریای پارس، لیان در بوشهر

به گزارش مانا، نصرالله ابراهیمی با اعلام این خبر گفت: همزمان با برگزاری سمینار جدیدترین یافته‌های تمدنی خلیج‌فارس در بوشهر از کتاب دریای پارس، لیان رونمایی شد.

مدیر پایگاه زنجیره‌ای خلیج‌فارس و دریای مکران افزود: این کتاب نمونه‌ای از پژوهش‌های عبدالمجید ارفعی ایلام شناس ایرانی است که توسط عبدالکریم مشایخی مدیر بنیاد ایران‌شناسی شعبه بوشهر گردآوری شده است.

او ادامه داد: کتاب دریای پارس، لیان به استان بوشهر در دوره ایلامی می‌پردازد که ۱۰۰۰ جلد از این کتاب ارزشمند در بهار سال جاری به چاپ رسیده است.

ابراهیمی یادآور شد: پرفسور عبدالمجید ارفعی اولین ایرانی بوده که در این رشته تحصیل کرده و از شاخص‌ترین کتیبه‌خوانان جهان و مترجمان خط میخی است که در این کتاب به پژوهش‌‌های او در خصوص بوشهر قدیم پرداخته شده است.

وی با اشاره به اینکه سمینار جدیدترین یافته‌های تمدنی خلیج‌فارس به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس با حضور اساتید این حوزه و علاقه‌مندان به تاریخ، فرهنگ و تمدن در بوشهر برگزار شد، تصریح کرد: شروع کاوش‌های باستان‌شناسی در کرانه‌ها و پس کرانه‌های خلیج‌فارس با حضور اساتید این حوزه، اصحاب رسانه و علاقه‌مندان به تاریخ و تمدن خلیج‌فارس برگزار و با ارائه گزارش مفصل به طور بصری توسط سخنرانان مراسم، تاریخ این پهنه ارزشمند آبی تشریح شد.

او ادامه داد: کاوش‌هایی را در پنح نقطه عامری دیلم، بردک سیاه دشتستان، شغاب و تل‌پی‌تل بوشهر و سیراف خواهیم داشت و بی تردید فصل جدیدی از قدمت و فرهنگ را برای استان تاریخی و کهن بوشهر رقم خواهد زد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: برگزاری چنین نشست‌هایی کمک می‌کند که علاقه‌مندان به تاریخ، بیشتر با این حوزه آشنا شوند و هم‌چنین در زمینه دانش‌های علمی تبادل فکر و اندیشه شده و بی شک این رویدادها از سال گذشته با برگزاری همایش فرهنگ و تمدن خلیج‌فارس به روایت باستان‌شناسی شروع شده و ادامه خواهد داشت.

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ازدحام کشتی‌ها در بنادر اندونزی برای حمل زغال سنگ

د اردیبهشت 11 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از مؤسسه بیمکو؛ صادرات زغال سنگ اندونزی عمدتاً به چین، هند و سایر کشور‌های آسیایی صورت می‌گیرد. بر اساس این گزارش صادرات زغال سنگ اندونزی از طریق دریا تا پایان آوریل از ۱۷۰ میلیون تُن فراتر رفت. در این […]

همچنین بخوانید: